مصرف مواد مخدر در ایران

مصرف مواد مخدر در ایران
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

توضیحات فایل

مصرف مواد مخدر در ایران

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند ، در این قسمت فایل مقاله مصرف مواد مخدر در ایران در قالب ورد و در ۹۶ صفحه قابل ویرایش تهیه و تدوین و با کیفیت عالی آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

مصرف مواد مخدر در ایران:

بشر از هفت هزار سال قبل، از وجود یک ماده مخدر قوی در خشخاش آگاه بوده و در لوحه های گلی متعلق به پنج هزار سال قبل از میلاد که از سومریان باقیمانده از تریاک نام برده شده است.

در حدود چهار هزار سال قبل از میلاد، کشیدن تریاک در چین رایج بوده است. ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد، تخم خشخاش از مصر به یونان برده شد. یونانی ها تریاک را «اپیوم» نامیدند. پزشکان ترکیباتی از تریاک را برا ی بیماریهای مختلف جسمی و روانی تجویز می کردند.

جالینوس دانشمند رومی، ترکیبی از تریاک را« نوشدارو» نامید و برای مداوای بیماریهای مختلف از قبیل صرع، یرقان، سنگ کلیه، بی خوابی، سرفه، تب و جذام از آن استفاده می کرد.

در اغلب متون مریوط به اعتیاد، توجهات تاریخی بیشتر محققان به مواد مخدر به ویژه تریاک متمرکز بوده است. این تمرکز در حقیقت بیشتر ناشی از مسیر تاریخی رشد و گسترش انواع مواد در اغلب کشورهای غربی است، لذا چندان هم دور از واقعیت نیست که تاریخچه اعتیاد در ایران با مفهوم یا اصطلاح

تریاک در هم تنیده شده باشد.

در مورد چگونگی ورود تریاک به ایران نظرات متفاوتی مطرح شده است

گروهی از مورخین ورود تریاک را به ایران یادگار یورش اعراب دانسته و گفته

اند : افیون یا کوکنار که از دوران قدیم به خشخاش معروف بوده و هم اکنون آن

را تریاک می نامند با حمله اعراب از مصر و عربستان به ایران آمده است و از

همان دوران خوردن آن به عنوان یک عامل تسکین دهنده درده ها و ماده

نیروبخش جسم و علاج بیخوابی رواج داشته است(آقابخشی، ۱۳۷۸).

مطالعه بیشتر