پاورپوینت تناسبات طلایی

پاورپوینت تناسبات طلایی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
1,450 تومان

توضیحات فایل

پاورپوینت تناسبات طلایی

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند ، در این قسمت فایل پاورپوینت تناسبات طلایی را در ۲۵ اسلاید زیبا و قابل ویرایش تهیه و تدوین و با کیفیت عالی آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫پاورپوینت تناسبات طلایی‬‎

شرح مختصر پیرامون پاورپوینت تناسبات طلایی:

تناسبات طلایی :

ترکیب تناسب طلایی یا توالی فیبوناچی در ستاره‌ی‌ داوود توسعه یافته
هنرمندان قدیمی برای اضافه نمودن حس توازن و شکوه به یک صحنه ، مجسمه یا بنا مدتها از ترکیب تناسب طلایی استفاده کرده‌اند . ترکیب مزبور یک تناسب ریاضی بر اساس نسبت ۱/۶۱۸/۱ بوده و در اغلب مواقع در طبیعت ، مثلا در صدف‌های دریایی و الگوی دانه‌های گل آفتاب‌گردان و یا ساختار هندسی بازوهای میله‌ای کهکشانهای مارپیچی موجود در کیهان یافت می‌شود . امروزه سرنخ‌هایی از این نسبت طلایی در نانو ذرات ( شاخه‌ی نانو تکنولوژی ) بدست آمده است .

در واقع هم در عالم خرد و هم در عالم کلان این تناسب بخوبی قابل شناسایی است . به هر حال به کار بردن این نسبت در طراحی‌های دستی و رشته‌های هنری کار راحتی نمی‌باشد ، برای اینکه هرگز نمی‌توان به مرکز دوران مارپیچ رسید و این نقطه ، مرکزی نامعلوم و غیر قابل دسترس است و تا بی‌نهایت ادامه می‌یابد . به علت سهولت در ترسیم‌ها و کارهای عملی ، نسبت ۱/۶/۱ در نظر گرفته می‌شود.

مستطیل طلایی ویژه دنباله‌ی فیبوناچی و عدد طلایی چیست ؟ 

لئوناردو فیبوناچی ایتالیایی تبار اهل پیزا حدود سال ۱۲۰۰ میلادی مساله‌ای طرح کرد : فرض کنید که یک جفت خرگوش نر و ماده در پایان هر ماه یک جفت خرگوش نر و ماده جدید به دنیا بیاورند …

اگر هیچ خرگوشی از بین نرود ، در پایان یک سال چند جفت خرگوش وجود

خواهد داشت ؟ البته در این مسئله می‌بایست قواعد و اصول فرضی و قراردادی

زیر مراعات شوند !

مطالعه بیشتر