مقاله کاروانسرا

مقاله کاروانسرا
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

توضیحات فایل

مقاله کاروانسرا

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند ، در این قسمت فایل مقاله کاروانسرا مشتمل بر ۱۸ صفحه تهیه و تدوین و با کیفیت عالی آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

شرح مختصر مقاله کاروانسرا:

کاروانسراھا، مھمان خانه ھای بین راھی کشور ایران در طی قرون متمادی گذشته بوده و سابقه آن به دوره ھخامنشی یعنی بیش از دو ھزار و پانصد سال قبل میرسد. در مسیر راه ھای مھم بین شھری، کاروانسرا ھا به فاصله مسافتی که کاروان در یک روز می توانسته طی کند، ساخته می شده است .
به دلیل خشکی نسبی آب و ھوا در بخش عمده ای از کشور ایران و دور بودن شھر ھا و آبادی ھا از یکدیگر، وجود نقاطی جھت استراحت و تھیه آذوقه در بین راه، امری حیاتی و ضروری بوده و بدون وجود این ایستگاه ھا، طی طریق و ارتباط بین مناطق مختلف کشور غیر ممکن بوده است .

از آنجایی که در دوره پیش از اسGم، خصوصاً در زمان پادشاھی ھخامنشی، وسعت مملکت ایران بسیار زیاد بوده و کنترل این امپراطوری وسیع احتیاج به خطوط ارتباطی منظم و مطمین داشته، مورخین یونان باستان مانند ھرودت و گزنفون از وجود راه ھای امن و کاروانسرا ھای خوب در ایران خبر می دھند .ھرودت در مورد راه ھای امپراطوری ھخامنشی می نویسد «: واحد مقیاس راه ھا پرسنگ است و به مسافت ھر چھار پرسنگ منزلی تھیه شده موسوم به ایستگاه؛ در این منازل مھمان خانه ھای خوب بر پا گردیده است.

 

مقاله کاروانسرا

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک

نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر

مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس

باشید.

 

مطالعه بیشتر