پاورپوینت ارگ کریم خان

پاورپوینت ارگ کریم خان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,400 تومان

دانش پژوهان گرامی ،محصول مورد نظر پاورپوینت ارگ کریم خان  مشتمل بر ۱۵ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است.که در ذیل بخشی از فایل را مشاهده میفرمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول ارزشمند را از فروشگاه خریداری و دریافت نمایید.Image result for ‫ارگ کریم خان‬‎

شرح مختصر پاورپوینت ارگ کریم خان:

پاورپوینت ارگ کریم خان :کریم خان زند در سال ۱۱۶۳ قمری حکومت غرب ایران را در دست گرفت و تمام بناهای دوران وی در طی ۱۴ سال حکومت او در شیراز ساخته شده‌اند. وی به هنگام پایه گذاری حکومت در شیراز تحت تاثیر معماری صفوی قرار گرفت.

وی پس از بازدید از میدان نقش جهان اصفهان تصمیم به ایجاد میدان وسیعی در شمال شیراز قدیم گرفت. این میدان به میدان توپخانه شهرت داشت.
کریم خان زند برای ساختن قصر خود ماهرترین سنگ تراشان، معماران و هنرمندان آن عصر را به شیراز دعوت کرد و بهترین نوع مصالح را از شهرها و کشورهای مختلف خریداری نمود و در اختیار کارگران قرار داد.

دیواره بنا در پایین ۳ متر ضخامت دارد و به صورت مخروط ناقص بالا رفته و ضخامت آن در بالا به ۲٫۸ متر می رسد. و در قسمت بالا دیوارکی جانپناه دارد که محل استقرار سربازان بوده، تیرکش هایی نیز در این دیوار تعبیه شده که برخی کوچک هستند و حالت مورب دارند که محل قرار دادن تفنگ و اسلحه بوده و دیگر سوراخ های بزرگتری که برای راندن دشمن بوده است.

هشتی ورودی آن فضای بزرگی است که یک در به باره بند (اصطبل) داشته و در

حال حاضر مکان فروش بلیط است و در مقابل دری دارد که به پشت بام می

رفته. همچنین در داخل هشتی چند طاق نما برای نشستن وجود دارد. هشتی

ارگ نسبت به هشتی دیگر خانه ها تزیینات کمتری دارد.

پاورپوینت ارگ کریم خان

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک

نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر

مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در

تماس باشید.

مطالعه بیشتر