مقاله پیدایش و ماهیت پول

مقاله پیدایش و ماهیت پول
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

در این پست مقاله پیدایش و ماهیت پول در قالب ورد و در ۱۵ صفحه قابل ویرایش آماده دانلودشده است در زیر قستمهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید در صورت تمایل میتوانید این محصول را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

Related image

توضیحات :

در بازاری امروزی مبادله کالا با کالا موجود نیست. در این بازار پول حاکم است، کالاها به جای این که با یکدیگر مبادله شوند خرید و فروش می شوند. هر کسی کالایش را می فروشد و با پولی که در دست دارد کالای مورد نیازش را می خرد. سوالی که پیش می اید این است که چه رابطه ای میان مبادله کالا با کالا، با بازاری که در آن پول حاکم است وجود دارد. پول چیست؟ از کجا آمده، عوامل دوگانه کالا و تضاد درونی آن درشرایط وجود پول چگونه بروز می کند؟

پاسخ این پرسش ها قبل از مارکس به طور دقیقی بررسی نشده بود.

کشف ماهیت پول، چگونگی پیدایش آن و نقشی که در تولید کالائی مبتنی بر مالکیت خصوصی ایفا میکند،مدیون مارکس است. مارکس برخلاف اقتصاددانان بورژوائی در پی حدس و توجیه نبود. او در این زمینه جریان تاریخی روند تکاملی را که به پیدایش پول منجر شده است دنبال می کند.

فهرست مطالب : 

پیدایش و ماهیت پول

مقدمه

ارز

واحد بورس دول

وظایف

تعریف بورس دول

نحوه ارسال تقاضای بورس دول

دست‌کاری قیمت‌ها در بورس چگونه ‌اتفاق می افتد

کلمات کلیدی: مقاله – پیدایش – ماهیت پول

مقاله پیدایش و ماهیت پول

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.
بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر