فیزیولوژی دستگاه تنفسی

فیزیولوژی دستگاه تنفسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
1,500 تومان

توضیحات فایل

فیزیولوژی دستگاه تنفسی

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند در این قسمت فایل مقاله فیزیولوژی دستگاه تنفسی در ۸  صفحه آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر فیزیولوژی دستگاه تنفسی

انرژی مورد نیاز سلول های بدن از طریق واکنش های شیمیایی بدست می آید.این انرژی زمانی حاصل می شود که اکسیژن وجود داشته باشد؛ عمل سیتم تنفسی , تامین اکسیژن مورد نیاز بدن ودفع مواد زائد حاصل از واکنش های شیمیایی است. تنفس عبارت از روندی که طی آن مبادالت گازی بین جو و سلولهای بدن انجام می گیرد و شامل دو مرحله است:

۱-تنفس خارجی

۲-تنفس داخلی .

به طور کلی اهداف تنفس تامین اکسیژن برای بافت ها و خارج کردن دی اکسید کربن است . این عمل طی فرآیندهای زیر انجام می شود : تهویه ریوی – انتشار ریوی – انتقال گازها و تبادل مویرگی گازها می باشد.

تهویه ریوی ، شامل ورود و خروج هوا بین محیط و ریه ها تا سطح حبابچه ها است. انتشار ریوی ، شامل تبادل گاز بین حبابچه ها و خون است. انتقال گازها ، شامل حمل اکسیژن و دی اکسید کربن از طریق خون بسوی سلول ها و بالعکس می باشد. تبادل مویرگی گازها یعنی تبادل گاز بین خون مویرگ و سلول ها می باشد. دو فرآیند تهویه ریوی و انتشار ریوی ؛ تنفس خارجی می باشد.

دو فرآیند انتقال و تبادل مویرگی بعنوان تنفس داخلی می باشند.بینی دارای دو

حفره می باشد که از جلو به بیرون و از خلف به حلق باز می شود، که محل عبور

هوا هستند. حفره های بینی دارای مژه می باشند، که این مژه ها از تصفیه

گردوغبار اهمیت دارند. همچنین عروق خونی داخل حفره ها ؛ هوا را از نظر

حرارت و رطوبت متعادل می سازند.

مطالعه بیشتر