پروژه رشته حقوق با موضوع اشتباه در موضوع معامله

پروژه رشته حقوق با موضوع اشتباه در موضوع معامله
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
4,000 تومان

توضیحات فایل:

پروژه رشته حقوق با موضوع اشتباه در موضوع معامله

در این پست پروژه رشته حقوق با موضوع اشتباه در موضوع معامله در قالب word در ۳۳صفحه  آماده دانلود شده است،در زیر قستمهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید در صورت تمایل میتوانید این محصول را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر پروژه رشته حقوق با موضوع اشتباه در موضوع معامله

تلاش برای حل مسائل حقوقی مدنی بدون در نظر گرفتن سابقه حقوقی ایران راه بجایی نخواهد برد . قانون مدنی ایران مبتنی بر فقه امامیه و شرع انور اسلام است و حل مشکلات قانون مدنی باید بر مبنای فقه امامیه باشد تا هم از نظر قانونگذار ، که خو د در تدوین قانون مدنی از این منبع الهام گرفته است تأمین شود ، و هم از غنای فقه که در واقع تاریخ حقوق ایران را تشکیل می دهد بی بهره نباشیم . قانون مدنی ایران در قسمت قواعد عمومی قراردادها بیشتر ملهم از حقوق فرانسه است . و حتی بعضی از مواد آن ترجمه مواد ق . م فرانسه می باشد .

نویسندگان قانون مدنی که دو دسته بودند ؛ عده ای فقیه و عده ای حقوقدانان تحصیل کرده غرب ، سعی داشتند که مطالب قانون مدنی فرانسه را تا آنجا که با فقه امامیه سازگار است در قانون ایران وارد کنند . در این تلاش نیز هر چند شایسته ستایش است ولی نقاط ابهام و اجمالی وجود دارد که ناشی از تعارضات بین فقه امامیه و حقوق فرانسه است که با نگاهی دقیق به قانون مدنی میتوان آن را دریافت نمود.

در این مقاله سعی شده است که ماده ( ۲۰۰) ق .م که راجع به اشتباه در خود

موضوع معامله است با توجه به سابقه امر در فقه و حقوق فرانسه ، بررسی

شده و از میان نظریات فقها و حقوق دانان فرانسه و نظریات اساتید حقوق

ایران ، راه حلی برای اعمال این ماده به دست داده شود

مطالعه بیشتر