پاورپوینت قدرت نرم در سیاست بین الملل

پاورپوینت قدرت نرم در سیاست بین الملل
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,500 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت قدرت نرم در سیاست بین الملل

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت قدرت نرم در سیاست بین الملل را در ۵۴ اسلاید زیبا و قابل ویرایش برای استفاده دانش پژوهان گرامی تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از فصول ارائه شده در این فایل را مشاهده میکنید.

Image result for ‫قدرت نرم در سیاست بین الملل‬‎

شرح مختصر:

قدرت نرم واژه ای است که در نظریه روابط بین الملل به منظور توصیف قابلیت یک مجموعه سیاسی نظیر دولت برای نفوذ غیرمستقیم بر رفتار یا علائق سایر مجموعه های سیاسی از طریق ابزارهای فرهنگی یا ایدئولوژیکی به کار می رود.

قدرت به معنای توانایی انجام دادن امور و نفوذ بر دیگران، جهت ایجاد تغییر مطلوب در رفتار آنها از مفاهیم بنیادین سیاست بین الملل و سیاست خارجی کشورهاست که جهت بستر و زمینه بسیاری از رخدادها و پدیده ها تلقی می شود. نکته بسیار مهم، بروز تحول در ماهیت و شکل قدرت است که مورد توجه بسیاری از نظریه پردازان روابط بین الملل قرار گرفته است. این تغییر رویکرد متضمن بسط مفهوم قدرت وگسترش آن به ابعاد فرا نظامی است.

مفهوم قدرت:

قدرت توانایی انجام دادن کارهاست. در مفهوم کلی، قدرت به معنای توانایی دستیابی به نتایج دلخواه است. براساس تعریفی که در فرهنگ لغات ارائه شده، قدرت به معنای توانایی تاثیر گزاری بر رفتار دیگران موضوع قدرت نرم به عنوان یک واژه در علم سیاست به ویژه در حوزه منازعات بشری از زمان قدیم مطرح بوده است. قدیمی ترین مدرک درباره قدرت نرم به دوران کنفوسیوس بر می گردد. تئوریسین قدرت نرم، جوزف نای محقق امریکایی است. او نظریه خود را در این زمینه در سال ۱۹۹۰ در کتابی با عنوان “ماهیت متغییر قدرت امریکا” مطرح کرد و در آثار متعدد بعدی به تفصیل بیشتری آن را مورد پردازش قرار داد.

پاورپوینت قدرت نرم در سیاست بین الملل

قدرت نرم:

که بیشتر ناظر بر ابعاد فرهنگی، روانی و اطلاعاتی است. در این نوع قدرت، به

جای تصرف و تسلط سرزمین ها و یا دولت ها، تصرف «ذهن» ها و «قلب »ها مد نظر قرار می گیرد. و از این طریق، یعنی با تسلط بر ذهن و قلب افراد یک جامعه می توان آنان را به «اقناع» رساند. به سادگی روشن است که ابزارهای رسیدن به چنین هدفی در اولویت اول، رسانه های فرهنگی و اطلاعاتی است.

مطالعه بیشتر