دانلود نقشه GIS آثار ملی طبیعی ایران

دانلود نقشه GIS آثار ملی طبیعی ایران
نوع فایل
Shp
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
19,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود نقشه GIS آثار ملی طبیعی ایران

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل نقشه GIS آثار ملی طبیعی ایران در قالب شیپ فایل آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شرح مختصر دانلود نقشه GIS آثار ملی طبیعی ایران :

آثار ملی و طبیعی ایران به عنوان یکی از چهار دسته مناطق حفاظت شده ایران محسوب می شود که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت می گردد.

در اینجا دو لایه جی ای اسی GIS به صورت پلی گون و نقطه ای، مناطق و نقاط آثار طبیعی حفاظت شده ایران را نشان می دهند.

جدول اطلاعات توصیفی لایه ها شامل آثار طبیعی ملی کشور در استان های مختلف می باشد.

آثار طبیعی ملی ایران

از نظر مقررات سازمان محیط زیست ایران، پدیده‌های نمونه یا مجموعه‌های گیاهی و جانوری (زیست‌محیطی) نادر یا اشکال و مناظر کم‌نظیر، ویژه و غیرقابل جایگزین که از جهات علمی، تاریخی یا طبیعی دارای ارزش حفاظتی باشند، به عنوان اثر طبیعی ملی، با تعیین محدوده از آن‌ها حراست می‌شود.

حدود ۲۰ اثر طبیعی ملی در ایران وجود دارد که نمونه‌هایی از آن عبارتند از:

گونه گیاهی لاله واژگون چهارمحال و بختیاری: لاله واژگون از خانواده سوسن است. گلدهی لاله‌های واژگون در ماه اردیبهشت می‌باشد.

گونه گیاهی سوسن چلچراغ گیلان: با توجه به نادر بودن این گل سازمان محیط زیست اطراف رویشگاه طبیعی سوسن چلچراغ را محصور نموده و اعلام کرده‌است که هر گونه بهره‌برداری از آن‌جا تنها با مجوز رسمی ممکن خواهد بود.

طبیعت علم کوه مازندران: قله علم‌کوه از قابلیت‌های مناسب کوهنوردی و یخچال‌ها و چشم‌اندازهای بی نظیر، برخوردار است.

غار ماهی‌کور: غاری است که در استان لرستان، در بخش پاپی و در نزدیکی روستایی به نام لِوَن واقع شده‌ است.

مطالعه بیشتر