دانلود لایه رقومی توپوگرافی کل کشور ایران ( با فرمت شیپ فایل shp)

دانلود لایه رقومی توپوگرافی کل کشور ایران  ( با فرمت شیپ فایل shp)
نوع فایل
شیپ فایل
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
12,900 تومان

شرح مختصر:

دانلود لایه رقومی توپوگرافی کل کشور ایران ( با فرمت شیپ فایل shp)

دانش پژوهان عزیز ،در این بخش لینک دانلود لایه رقومی توپوگرافی کل کشور ایران ( با فرمت شیپ فایل shp) با کیفیت عالی آماده شده است،در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید. در صورت نیاز می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمائید.

دانلود لایه  رقومی توپوگرافی کل کشور ایران  ( با فرمت شیپ فایل shp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود لایه رقومی توپوگرافی کل کشور ایران با مقیاس ۱:۱۰۰۰۰۰۰

عارضه‌نگار یا توپوگرافی به تحقیق بر روی شکل سطح زمین، ویژگی‌های سیارات، بدن انسان و … به وسیله تصویر برداری یا نقشه‌ برداری صورت می‌گیرد. همچنین در این روش علمی شرحی برای تحقیق از سطح مورد نظر و ویژگی‌های آن سطح همراه با توصیف آن در نقشه به کار می‌رود.

در معنای وسیعتر، از مکان‌ نگاری به‌طور کلی می‌توان برای نمایش جزئیات محلی، نه تنها نمایش برجستگی‌ها بلکه نمایش گستره گیاهی، عوارض طبیعی و اجسام و ویژگی‌های ساخته شده توسط انسان و حتی نمایش جزئیات مکانهای تاریخی و فرهنگی استفاده کرد.

استفاده از مکان‌ نگاری قدیمی، هنوز هم در اروپا با عنوان کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی رایج است. در توپوگرافی به صورت خاص کارهایی از قبیل ضبط برجستگی‌های زمین یا سطح زمین (دشت‌ها) و با تصویربرداری و کیفیت سه‌بعدی و به صورت خاص برای مطالعه دقیق و دقیق شدن بر شکل زمین انجام می‌شود و به همین علت، مکان‌ نگاری با عنوان جغرافیای اندازه‌گیری تصویری شناخته می‌شود.

دانلود لایه رقومی توپوگرافی کل کشور ایران ( با فرمت شیپ فایل shp)

در عصر حاضر این نسل نوین مکان‌نگاری با استفاده از انبوهی از اطلاعات به صورت الکترونیکی بکار گرفته می‌شود. به علت ساختار پیچیده آن، اغلب اوقات به عنوان عامل گرافیکی‌ای در نظر گرفته می‌شود که توانایی تصویر برداری از تغییرات سطح زمین در اثر عوامل طبیعی و نقشه‌ برداری از آن را به روش‌های مختلف از جمله خطهای نقشه برجسته، و سایه‌های برجستگی‌ها، داراست.

مطالعه بیشتر