پاورپوینت آسیب شناسی ورزشی

پاورپوینت آسیب شناسی ورزشی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت آسیب شناسی ورزشی

دانش پژوهان گرامی و دانش جویان ارجمند در این قسمت پاورپوینت کتاب  آسیب شناسی ورزشی نوشته دکتر سید رضا رفیع و دکترابوالفضل فراهانی و آذر آقایاری در ۲۲۰ اسلاید آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

آسیبهای عضلانی‌:

عضله قدرت لازم برای حرکت بدن را فراهم می‌کند.

عضله با استحکام زیادی توسط تاندون خود به استخوان چسبیده و به واسطه انقباض عضلانی‌، استخوانهای بدن حرکت می‌کنند. کار عضلانی در هنگام فعالیت ورزشی چندینن برابر می‌شود. به عنوان مثال در هنگام شوت زدن عضلات پا با نیرویی چندین برابر بیشتر از راه رفتن منقبض می‌شوند و در طی چندین ساعت راه رفتن یا دویدن این عضله است که وضعیت بدن را حفظ می‌کند.

انقباض عضلانی پاسخی است که به یک رفلکس نخاعی مربوط می‌شود. به این معنی که در صورت نیاز به انقباض یا حرکت بدن‌، نخاع خود به تنهایی و یا با دستوراتی که از قشر مغز دریافت می‌کند پیامی ارسال می‌دارد که طی آن عضله را وادار به انقباض می‌کند.

گاهی نیز پیامهایی از سمت عضله به نخاع و مغز می‌رسد به این شکل که گیرنده‌های حسی موجود در عضله تحریک شده و پیام خود را به سطوح کنترل بالا می‌رسانند که در پاسخ به صورت رفلکس عضله منقض می‌شود واین دلیل اصلی انقباض و پس کشیدن دست یا پا در هنگام تماس با یک جسم تیز و برنده یا یک جسم داغ می‌باشد.

دررفتگی کامل و ناقص‌

زمانی از کلمه دررفتگی کامل در یک مفصل استفاده می‌کنیم که سطوح مفصلی

هیچ سطح مشترکی با هم نداشته باشند و تمام تقابل بین آنها از بین رفته باشد.

زمانی که سطوح مفصلی جابه‌جایی داشته باشند ولی سطح مشترکی هم داشته

باشند این نوع دررفتگی‌، دررفتگی ناقص است‌. دررفتگیهای یک مفصل ممکن

است مادرزادی خودبه خودی‌، ناشی از ضربه یا عودکننده باشند.

 

مطالعه بیشتر