خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی(pdf+word)

خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی(pdf+word)
نوع فایل
word و pdf
نویسنده
تاریخ انتشار
۸ مرداد ۱۳۹۶
دسته بندی
تعداد بازدید
1084 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید

شرح مختصر:

خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی(pdf+word)

در این بخش خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی مهارت دوم: مبانی نظری تدریس …را در ۲ فایل جدا در قالب ورد و در صفحات ۶۲ صفحه برای فایل اول و ۳۰ صفحه برای فایل دوم و همچنین در قالب pdf در ۵۸ صفحه را آماده دانلود نمودیم.در صورت تمایل میتوانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نمایید به محض اتمام فرایند پرداخت شما میتوانید فایل را دانلود نمایید و جهت اطمینان از دریافت فایل یک لینک دانلود نیز به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

Related image

خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی(pdf+word)

تعریف  تدریس و تحلیل مفاهیم آن

مفهوم تدریس: تدریس به آن قسمت از فعالیتهای آموزشی که با حضور معلم در کلاس اتفاق می افتد اطلاق می شود.تدریس بخشی از آموزش است وهمچون آموزش یک سلسله فعالیت های منظم،هدف دار واز پیش تعین شده را در بر می گیرد.

برداشت چند گانه ای از مفهوم تدریس دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها ضعف دانش پایه، اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاه های مختلف تدریس است.

پرورش یک مفهوم کای است،پرورش یک نظام است. آموزش یک فعالیت با هدف های دقیق ،آموزشی زودرس تر از پرورش است؛ وتدریس بخشی از آموزش است .

چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس

الف- وجو تعامل بین معلم و دانش آموز

ب- فعالیت بر اساس اهداف معین و از پیش تعین شده

ج-طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات

د-ایجاد فرصت و تسهیل یاد گیری

حرفه آموزی: بخش کوچکی از پرورش ،آموزش درواقع   یک فرایند یاد‌دهی – یادگیری کوتاه مدت با اهداف آماده کردن افراد برای حرفه ای معین با حضور معلم یا بدون حضور معلم است.

کارکردهای تدریس

اگرکلاس درس رادریک نظام کوچک آموزشی تصورکنیم تدریس، به تعامل بادانش آموزان گفته می شود که شامل یک سلسله فعالیتهای منظم وهد فداراست وبراساس نقشی که دارد آثاری راچه دردرون وچه دربیرون نظام مدرسه ازخود برجای می گذارد که به آنها کارکردهای درونی ویابیرونی تدریس گفته می شود.

کارکردهای درونی تدریس

ایجاد انگیزه

ایجاد عدم تعادل در دانش آموزان

کنش متقابل

کسب اطلاعات جدید

ذخیره سازی و اصلاح مجدد

کنترل، هدایت و تحول

ایجاد انگیزه

………..

افزودن به سبد خرید

مطالعه بیشتر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.