خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی

خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی
نوع فایل
word و pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی (pdf+word)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی مهارت دوم: مبانی نظری تدریس …را در ۲ فایل جدا در قالب ورد و در صفحات ۶۲ صفحه برای فایل اول و ۳۰ صفحه برای فایل دوم و همچنین در قالب pdf در ۵۸ صفحه را آماده دانلود نمودیم. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از فصول ارائه شده در این فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی (pdf+word)

تعریف  تدریس و تحلیل مفاهیم آن

مفهوم تدریس: تدریس به آن قسمت از فعالیتهای آموزشی که با حضور معلم در کلاس اتفاق می افتد اطلاق می شود.تدریس بخشی از آموزش است وهمچون آموزش یک سلسله فعالیت های منظم،هدف دار واز پیش تعین شده را در بر می گیرد.

برداشت چند گانه ای از مفهوم تدریس دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها ضعف دانش پایه، اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاه های مختلف تدریس است.

پرورش یک مفهوم کای است،پرورش یک نظام است. آموزش یک فعالیت با هدف های دقیق ،آموزشی زودرس تر از پرورش است؛ وتدریس بخشی از آموزش است .

چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس

الف- وجو تعامل بین معلم و دانش آموز

ب- فعالیت بر اساس اهداف معین و از پیش تعین شده

ج- طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات

د- ایجاد فرصت و تسهیل یاد گیری

حرفه آموزی: بخش کوچکی از پرورش ،آموزش درواقع   یک فرایند یاد‌دهی – یادگیری کوتاه مدت با اهداف آماده کردن افراد برای حرفه ای معین با حضور معلم یا بدون حضور معلم است.

کارکردهای تدریس

اگر کلاس درس را در یک نظام کوچک آموزشی تصور کنیم تدریس، به تعامل با دانش آموزان گفته می شود که شامل یک سلسله فعالیتهای منظم و هدفدار است و بر اساس نقشی که دارد آثاری راچه در درون و چه در بیرون نظام مدرسه از خود برجای می گذارد که به آنها کارکردهای درونی و یا بیرونی تدریس گفته می شود.

کارکردهای درونی تدریس

ایجاد انگیزه

ایجاد عدم تعادل در دانش آموزان

کنش متقابل

کسب اطلاعات جدید

ذخیره سازی و اصلاح مجدد

کنترل، هدایت و تحول

ایجاد انگیزه

………..

مطالعه بیشتر