کامل ترین متن پروژه فدرالیسم رشته حقوق

کامل ترین متن پروژه فدرالیسم رشته حقوق
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

 توضیحات فایل:

کامل ترین متن پروژه فدرالیسم رشته حقوق

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پروژه فدرالیسم رشته حقوق در قالب ورد و در ۴۸ صفحه قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Image result for ‫تحقیق فدرالیسم‬‎

کامل ترین متن پروژه فدرالیسم رشته حقوق

تعریف های فدرالیسم:

فدرالیسم نیز مانند دموکراسی بر مجموعه ای از اصول استوار است. فدرالیسم تفکر و منشی است در قبال”دیگران” و جامعه و شکلی است از اشکال مختلف سازماندهی اجتماعی.

میدان عمل و کارکرد فدرالیسم وسیع است:

۲۰کشور فدرال بر ۵۱٫۸۲% خاک دنیا حکومت می کنندو نماینده ی ۳۹٫۵۸% مردم دنیا هستند.

فدرالیسم گونه ای جستجو است در حوزه سازماندهی اجتماعی-سیاسی برای یافتن راه حلی شایسته.

معانی مختلف فدرالیسم:

– بعضی آن را به عنوان راه حلی برای زندگی دسته جمعی در جامعه ای معینبا وجود اختلافات عمیقی که ممکن است وجود داشته باشد. به نظر آنان فدرالیسم راه حل سومی است میان جهانی کردن ناشی از توسعه ی تکنولوژی و تعلق خاطر به فرهنگ ملی.

– گروهی دیگر, فدرالیسم را وسیله ای برای تسلط گروه غنی ترو یا دارای تعداد بیشتر را در زیر ظاهری فریبنده پنهان میکند .

– برای برخی دیگر روشی است بر ضد تمرکز قدرت و آشتی دادن آن با سیاستی مردمی.

در آغاز به نظر می رسد که فدرالیسم مفهومی عام است که گروهی از نهادها وسازمان های سیاسی و اجتماعی را در برمیگیرد حال آنکه برای درک معنای صحیح این واژه باید میدان تحقیق را محدود کرد. فدرالیسم راباید با اعمال رژیم های فدرال وتئوری هایی که برای تجزیه و تحلیل آن وجود دارد سنجید.

فدرالیسم و انجمن‌های ایالتی در ایران:

از انقلاب مشروطیت به بعد با الهام از قانون انجمن‌های ایالتی وولایتی که رکن  اصلی مشروطیت بود ، فدرالیسم به دفعات مختلف در میان سیاستمداران و  بخش‌های آگاه جامعه مطرح شده اما به علت مخالفت مستبدین با آن و نیز عدم  توجه متجددین به اهمیت مساله در اثر فشارهای سیاسی بعد از مدتی به  خاموشی گرائیده است اما این امر می‌بایست روزی ……………..

مطالعه بیشتر