کامل ترین متن تحقیق خدمات اجتماعی

کامل ترین متن تحقیق خدمات اجتماعی
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,200 تومان

 توضیحات فایل:

کامل ترین متن تحقیق خدمات اجتماعی

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی تحقیق خدمات اجتماعی در قالب ورد و در ۲۱ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر کامل ترین متن تحقیق خدمات اجتماعی

خدمات اجتماعی به نظر می رسد واژه جدیدی باشد، ولی در اصل از زمان خلقت انسان وجود داشته است. فطرت انسان از اغاز خلقت او، محرک و انگیزه وی در همکاری با دیگران در امور اجتماعی بوده است. یعنی بشر، در جهت بقاء خود و در پیروی از سرشت خویش، عامل به تعاون و همکاری های اجتماعی بوده است.

در ایران نیز خدمات اجتماعی مورد توجه بوده است. از زمان نهضت مشروطیت، سازمان دهی و تدبیر در این زمینه، به سیاست گذاری های دولت وارد شد و به تدریج شکل اجرا و سازمان یافته به خود گرفت.

با توجه به انواع وسایل و مشکلات فردی و اجتماعی، به ویژه در جامعه ای نظیر جامعه ما، با شرایط خاص خود، می بایست جنبه تخصصی امر کمک رسانی به انسان های دیگر مد نظر قرار گیرد و علاوه بر حمایت از سازمان های نوین اجتماعی که بتوانند جوابگوی نیازهای مختلف شهروندان باشند، افرادی با ویژگی ها و خصوصیات خاص، مهارت های بیشتری را در اداره این  قبیل مؤسسات و نیز کمک های ویژه به افراد و گروه های نیازمند جامعه را کسب نمایند.

اصطلاح « خدمات اجتماعی » از ترکیب دو کلمه «خدمات» جمع «خدمت » و «اجتماعی» تشکیل شده است و معادل انگلیس آن “Social Services” است .  در فرهنگ ها معانی گوناگونی برای «خدمت» لیان شده است از آن جمله : پرستاری و تعهد و تیمار ، برای کسی کار کردن ، چاکری کردن ، کار ، مأموریت ، هدیه ، تعظیم ، عریضه ، حضور . در اینجا به معنای «انجام برای کسی»  بکار می رود .

مطالعه بیشتر