کامل ترین متن مقاله حقوق بشر-دانلود مستقیم

کامل ترین متن مقاله حقوق بشر-دانلود مستقیم
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,500 تومان

 توضیحات فایل:

کامل ترین متن مقاله حقوق بشر-دانلود مستقیم

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی  مقاله حقوق بشر در قالب ورد و در ۴۰ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

فایل ورد  word و قابل ویرایش

 ۴۰ صفحه

مقدمه

 حقوق بشر هنجارهایی اخلاقی و قانونی برای حمایت همه ی انسان ها در همه جای دنیا در برابر سوء رفتارهای سیاسی، قانونی و اجتماعی هستند. حق آزادی دین ، حق متهم برای برخورداری از محاکمه ی عادلانه و حق مشارکت سیاسی نمونه هایی از حقوق بشر هستند. این حقوق در سطوح بین المللی در اخلاقیات و قانون موجوداند. مخاطب این حقوق دولت ها هستند، که موظف اند به آنها پایبند باشند و ارتقایشان بخشند. مرجع مکتوب عمده ی این حقوق، اعلامیه ی جهانی حقوق بشر (سازمان ملل متحد، ۱۹۴۸b) و اسناد و معاهده های پر شمار پیامد آن است.

فلسفه ی حقوق بشر به پرسش های مربوط به وجود، محتوا، سرشت، جهانشمول بودن و توجیه حقوق بشر می پردازد. اغلب پشتیبانی محکمی که از حقوق بشر می شود (مثلا اینکه جهانشمول اند، و اینکه این حقوق به عنوان هنجارهایی اخلاقی، بی نیاز از تصویب قانونی اند) تردیدهایی شکاکانه بر می انگیزند. تأمل بر این تردیدها و پاسخ هایی که می توان به آنها داد، زیرشاخه ای از فلسفه ی سیاسی را تشکیل داده که ادبیات گسترده ای را در بر می گیرد.

فهرست مطالب کامل ترین متن مقاله حقوق بشر

مقدمه
۱- ایده ی کلی حقوق بشر
۲- اسناد، معاهدات و سازمان های حقوق بشر
۲-۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر
۲-۲ میثاق اروپایی حقوق بشر
۲-۳ معاهدات حقوق بشر سازمان ملل متحد
۲-۴ دیگر موسسات حقوق بشری سازمان ملل
برپایی شورای حقوق بشر: گام نخست در اصلاح ساختار سازمان ملل متّحد
کمیسیون حقوق بشر و ایرادهای آن
روند تشکیل شورای حقوق بشر
موضع گیری کشورها در برابر شورای حقوق بشر
موضع ایالات متحد آمریکا
ساختار و کار کردهای شورای حقوق بشر
بهره سخن
منابع و پانوشتها

مطالعه بیشتر