متن کامل مقاله مبانی فیلترینگ در اینترنت

متن کامل مقاله مبانی فیلترینگ در اینترنت
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
4,200 تومان

توضیحات فایل:

متن کامل مقاله مبانی فیلترینگ در اینترنت

در این بخش مقاله مبانی فیلترینگ در اینترنت را در  قالب ورد -قابل ویرایش و پرینت در ۱۷ صفحه آماده دانلود برای استفاده دانش پژوهان گرامی قرار داده ایم .در صورت تمایل میتوانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نمایید.

Image result for ‫فیلترینگ در اینترنت‬‎

 

شرح مختصر متن کامل مقاله مبانی فیلترینگ در اینترنت

قبل از این که شما بخواهید سد سانسور را بشکنید و از فیلتر عبور کنید ابتدا لازم است اطلاعاتی راجع به سیستمهای فیلتر کننده محتوا (Content Filter) و شیوه کار آنها داشته باشید. همانطور که میدانید اینترنت شبکه‌ای است که از هزاران شبکه کوچکتر و میلیونها کامپیوتر که اطلاعاتشان را به اشتراک گذاشته‌اند شکل گرفته است.

هنگامی که شما قصد دیدن یک صفحه وب را میکنید کامپیوتر شما درخواستی را به کامپیوتر میزبان میفرستد که این درخواست در طی مسیرش از دهها و شاید صدها کامپیوتر دیگر باید عبور کند. ISP  و شبکه مخابراتی محلی شما در ابتدای این مسیر قرار گرفته‌اند. حال با فرض این که شبکه محلی شما مجهز به سیستم فیلترینگ باشد، ترتیب کار میتواند به صورت زیر پیش رود:

کامپیوتر شما یک صفحه وب را درخواست میکند.این درخواست در ابتدا به ISP و از آنجا به شبکه محلی شما فرستاده میشود. قبل از اینکه درخواست از شبکه محلی به سروری که صفحه وب مورد نظرتان بر روی آن قرار گرفته ارسال شود توسط سیستم فیلتر کننده بررسی میگردد.

در اینجا یکی از دو حالت زیر پیش می‌آید:

سیستم فیلتر کننده درخواست شما را مجاز تشخیص داده و به آن اجازه عبور میدهد. در این حالت درخواست شما به سروری که صفحه مورد نظرتان بر روی آن قرار دارد میرسد و متعاقباً صفحه مربوطه برایتان ارسال میگردد. سیستم فیلتر کننده درخواست شما را غیرمجاز میداند و آن را بلوک میکند. در این حالت از ارسال آن به سرور مربوطه خودداری شده و در عوض یک پیام اخطار برایتان ارسال خواهد شد.

از لحاظ فنی ممکن است سیستم فیلتر کننده بر روی ISP قرار گرفته باشد ولی این مسئله تأثیری در نتیجه کار ندارد. مراحل فوق عیناً به همان صورت تکرار میشود با این تفاوت که این بار درخواستها در یک سطح پایین‌تر، یعنی در ISP، مورد بررسی قرار میگیرند.

مطالعه بیشتر