دانلود فایل مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری

دانلود فایل مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

 توضیحات فایل:

دانلود فایل مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی پروژه مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری در قالب ورد و در ۱۳۸صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

فرمت فایل: word- قابل ویرایش – پرینت

تعداد صفحه : ۱۳۸

شرح مختصر دانلود فایل مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری

فصل اول: کلیات

۱-۱ . مقدمه:

در هر جامعهای نیروی فعال و جوان بعنوان یکی از ذخایر و سرمایه های آن جامعه محسوب و مطرح میباشد و در عمل نیز چرخهی فعالیتهای مختلف پیکره اجتماع بطور مستقیم و غیرمستقیم متکی به نیروهای فوق است که متاسفانه قشر وسیعی از جوانان و نوجوانان ما اکنون گرفتار سیگار شده اند که آنان را در کام خویش فرو میبرد و توان حرکت و فکر را از آنان میگیرد و هستی را از آنها ساقط میکند .

۱ – بالاترین رقم سنی معتادان در ایران را افراد ۲۷ – ۲۱ساله تشکیل میدهند.

۲ – افرادی که به انواع سیگار اعتیاد پیدا کردهاند، اغلب اولین تجربه شان را به صورت تفریحی و در دوران نوجوانی با کشیدن سیگار شروع کردهاند.

۳ – تشخیص رفتارهای آشکار دوره نوجوانی از رفتارهای ناشی از مصرف سیگار دشوار است.

۴ – نوجوانانی که از بودن در خانوادهیشان احساس رضایت داشته اند و روابط صمیمی بین اعضای خانواده وجود داشتهاست، کمتر به دنبال سیگار، الکل و انواع مخدرها بوده اند.

یکی از مشکلات عمدهای که نسل جوان جامعه با آن رو به روست، خطر گرایش به مصرف سیگار است. از آن جا که مصرف این گونه مواد (انواع سیگارها، قرصها، مخدرها و…) در بین جوانان و نوجوانان رو به افزایش است، وظیفه والدین، مربیان و سایر نهادهای اجتماعی و آموزشی برای آگاه ساختن قشر جوان از عواقب مصرف سیگار به مراتب سنگینتر از قبل میشود.

با توجه به این موضوع، والدین و مربیان باید سعی کنند با استفاده از روشها و آموزشهای لازم، بچه ها را از همان دوران کودکی و پیش نوجوانی با آثار زیان بار مصرف سیگار و اثرات و پیامدهای ناشی از آن بر جسم و روان شان مطلع سازند.

مطالعه بیشتر