برترین پروژه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی

برترین پروژه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

 توضیحات فایل:

برترین پروژه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی برترین پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی در قالب pdf و در ۱۳۹ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫پایان نامه رشته تربیت بدنی‬‎

شرح مختصر برترین پروژه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی

یکی از عواملی که بر توسعۀ گردشگری ورزشی در یک کشور اثرگذار است منابع طبیعی آن کشور است. هدف این تحقیق بررسی جاذبه های طبیعی ورزشی مؤثر بر توسعۀ گردشگری ورزشی کشور و مشکلات موجود در این حوزه از دیدگاه کارشناسان ورزشی و کارشناسان بخش گردشگری کشور است: سه گروه جامعۀ آماری این تحقیق را تشکیل میدهند:

۱ –کارشناسان بخش گردشگری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی شاغل در تهران  ( ۳۷نفر )

۲ – کارشناسان آژانسهای مسافرتی فعال در زمینۀ تورگردانی ( ۶۰ نفر)،

۳ – کارشناسانورزشی فدراسیونهای: کوهنوردی، قایقرانی، شنا، سوارکاری، دوچرخهسواری، تیراندازی، دومیدانی ،ورزشهای همگانی، اسکی و گلف ( ۳۰ نفر )

پس از طراحی پرسشنامه و توزیع آن تعداد ۱۱۲پرسشنامه تکمیل شد.برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش تحلیل عاملی استفاده شد و این نتایج به دست آمد: در مجموع دیدگاه سه گروه کارشناسان درباره جاذبه های طبیعی ورزشی مؤثر بر توسعۀ گردشگری ورزشی نشان میدهد که :

« جاذبه های مربوط به تپه نوردی و طبیعت گردی » بارعاملی (۷۹/۰)جاذبه های مربوط به ورزشهای ساحلی، آبی و تابستانی » با بار عاملی (۷۸/۰)جاذبه های مربوط به بیابانگردی و کویرنوردی » با ( ۷۵/۰ )و « جاذبه های مربوط به شکار و صید » با بار عاملی( ۷۵/۰ )از بالاترین اهمیت در توسعۀ گردشگری ورزشی کشور برخوردار هستند.

در بخش بررسی مشکلات گردشگری ورزشی کشور نیز « مشکلات فرهنگی » با بار عاملی (۷۵/۰) از نظر کارشناسان مهمترین مشکل در بخش گردشگری ورزشی کشور است.

دومین مشکل از نظرسه گروه کارشناسان « مشکلات مدیریتی در گردشگری ورزشی کشور » با بار عاملی ( ۷۲/۰) است.«مشکلات مربوط به زیرساختها» با بار عاملی (۵۰/۰ )سومین مشکل در بخش گردشگری ورزشی کشور است.

یافته های این تحقیق نشان داد که از نظر کارشناسان، در ایران جاذبه هایی که کمتر تحت تأثیر پدیده فصلی بودن قرار میگیرند. و در نتیجه طول فصل گردشگری طولانی تری دارند و در عین حال فعالیتهای متنوع تری نیز در آنها انجام میگیرد.

مطالعه بیشتر