مقاله روانشناسی ورزشی

مقاله روانشناسی ورزشی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,900 تومان

توضیحات فایل:

مقاله روانشناسی ورزشی

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی مقاله روانشناسی ورزشی در قالب پی دی اف و در ۲۰ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

Image result for ‫مقاله روانشناسی ورزشی‬‎

شرح مختصر مقاله روانشناسی ورزشی

روان‌شناسی ورزش دانشی میان رشته‌ای است که به بررسی داده‌های دودانشحرکت شناسی و روان‌شناسی می‌پردازد.این رشته همزمان به بررسی چگونگی تأثیر عوامل روانشناختی بر عملکرد آدمی و  همین‌طور چگونگی مشارکت تأثیرات ورزش و تمرین‌های ورزشی بر عوامل روانشناختی و جسمی می‌پردازد.

روان‌شناسی ورزش کاربردی به آموزش و راهنمایی‌های روان شناختی برای افزایش عملکرد می‌پردازد.از مهارت‌های روانشناختی که آموزش داده می‌شود می‌توان به تصویرسازی ذهنی، مدیریت انرژی، نظم بخشیدن به هدف‌ها، گفتگو با خود اشاره کرد.

روان شناسان ورزش کاربردی معمولاً با قهرمانان و مربی‌ها کار می‌کنند، اگرچه برخی از آنها برای دیگر کارفرماها از جمله ورزشکاران، مدیران تجاری و ارتش کار می‌کنند.روان‌شناسی ورزش در آغاز پیدایش، در حوزه کاری مربیان ورزشی و نه محققان بود که این مطلب می‌تواند نبود یک تاریخچه دقیق از این دانش را توجیه کند.

بااین حال بسیاری از مربیان در جستجوی پدیده‌های گوناگونی که بین ورزش ورواشناسی مشترک است، بودند و این جستجو باعث شکل گیری آزمایشگاه‌های روان‌شناسی ورزش شد.در اروپا، نخستین سالهای روان‌شناسی ورزش با تأسیس کالج تربیت بدنی DeutschHochschule für Leibesübungen توسط Robert Werner Schulte در سال ۱۹۲۰، آغازشد.

در سال ۱۹۲۱ Schulte، کتاب ذهن و بدن در ورزش که در بر دارنده محاسبات

آزمایشگاهی مربوط به توانایی و استعداد جسمی در ورزش بود را منتشر کرد.

در روسیه، آزمایش‌های روان‌شناسی ورزش در همان سالها یعنی ۱۹۲۵ در

پژوهشگاه فرهنگ ورزشی در مسکو و لنینگراد آغاز شد و در حدود سال ۱۹۳۰،

کرسی‌های رسمی روان‌شناسی ورزش ایجاد شد.در آمریکای شمالی، سالهای

آغازین روانشناسی ورزش با مطالعات مجزای عملکرد حرکتی، شکل گیری عادت

و آسان سازی اجتماعی همراه بود

 

مطالعه بیشتر