روش فرازآوری مصنوعی در مخازن هیدروکربنی و انتخاب بهینه ترین روش

روش فرازآوری مصنوعی در مخازن هیدروکربنی و انتخاب بهینه ترین روش
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
22,000 تومان

توضیحات فایل:

پروژه بررسی روش های فرازآوری مصنوعی در مخازن هیدروکربنی و انتخاب بهینه ترین روش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مقاله بررسی روش های فرازآوری مصنوعی در مخازن هیدروکربنی و انتخاب بهینه ترین روش در قالب ورد و در ۷۷ صفحه تهیه و تدوین و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Image result for ‫روش های فرازآوری مصنوعی در مخازن هیدروکربنی‬‎

نوع فایل : word 

تعداد صفحات : ۷۷

شرح مختصر:

چکیده

به مرور زمان با افزایش تولید از مخزن فشار سیال درون مخزن کاهش می­یابد. این کاهش فشار باعث کاهش نرخ تولید نفت از طریق چاه­ های تولیدی می­شود. چرا که فشار دهانه ورودی چاه باید به اندازه­ای باشد که توانایی جابجا کردن ستون سیال درون چاه را داشته باشد که به این نوع جریان سیال، جریان طبیعی گفته می­شود. هنگامی که فشار سیال مخزن به گونه­ ای کاهش یافته باشد که دیگر قابلیت­­­­­­ حمل و جابجایی ستون سیال درون چاه را نداشته باشد,بایستی به کمک روش­های فرازآوری مصنوعی امکان ادامه تولید از چاه را به وجود آورد.فرازآوری مصنوعی یکی از روش­هایی است که با افزودن انرژی به سیال  درون چاه و اضافه شدن به انرژی طبیعی خود سیال موجود در چاه به آن اجازه می­دهد که با دبی اقتصادی مناسب تولید کند در حقیقت روشی برای افزایش طول عمر تولیدی چاه می­باشد. فرازآوری مصنوعی به عنوان یکی از روش های IOR فشار حداقل لازم در ته چاه جهت تولید را کاهش می­دهد و بدین وسیله موجب افزایش میزان برداشت از مخزن می­گردد.

هدف این مقاله انواع روش فرازآوری مصنوعی به طور کامل بررسی و مناسب ترین روش با استفاده از نرم افزار PROSPER  برای مخزن که  با شرایط خاص مدل سازی کرده ­ایم انتخاب خواهد شد.

فهرست مطالب پروژه بررسی روش های فرازآوری مصنوعی در مخازن هیدروکربنی و انتخاب بهینه ترین روش

فصل اول

مقدمه

فصل دوم

لزوم استفاده از فرازآوری مصنوعی……….

فصل سوم

بررسی انواع روشهای فرازآوری مصنوعی………

فصل چهارم

مقایسه روشهای فرازآوری مصنوعی……..

فصل پنجم

بهینه سازی عملکردچاه

فصل ششم

جمع بندی و نتیجه گیری

منابع و مآخذ

مطالعه بیشتر