گزارش مطالعاتی نقشه راه علوم زمین و معدن استان یزد-WORD

گزارش مطالعاتی نقشه راه علوم زمین و معدن استان یزد-WORD
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

توضیحات فایل:

گزارش مطالعاتی نقشه راه علوم زمین و معدن استان یزد-WORD

در این بخش گزارش مطالعاتی نقشه راه علوم زمین و معدن استان یزد که زیر نظر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تدوین شده است برای دانلود قرار داده شده است. این گزارش مطالعاتی در ۳۱۳ صفحه و با فرمت WORD می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.

نوع فایل :ورد

تعداد صفحات :۳۱۳

معادن استان یزد:

استان یزد را به دلیل ذخایر معدنی «بهشت معادن» می‌نامند. این استان دومین استان معدنی ایران است. از ۶۰ نوع ماده معدنی کشور ۵۰ گونه آن به‌طور قطع در یزد موجود است. هرچند فعلاً تنها ۳۰ گونه آن قابل استخراج است معدن سرب و روی مهدی‌آباد یکی از این معادن است که بزرگترین معدن از نوع خود در جهان محسوب می‌شود.

صنعت بافندگی یزد از شهرت زیادی برخوردار است. صنعت شیرینی‌سازی در استان یزد از قدمتی دیرینه برخوردار است و محصولات آن صاحب شهرتی شده‌اند که از مرزهای ایران فراتر رفته‌است. مهم‌ترین شیرینی‌جات یزدی با نام‌های قطاب، پشمک و باقلوا شهرت دارند.

بیشترین تولیدات واحدهای صنعتی شهر را منسوجات، کاشی و سرامیک و فرش ماشینی تشکیل می‌دهد. واحدهای صنعتی استان یزد عمدتاً در شهرک‌های صنعتی یزد و میبد و اردکان متمرکز شده‌اند. همچنین یزد دارای معادن زیادی است که مهم‌ترین آن‌ها معدن سنگ آهنچادرملو اردکان و چغارت و معدن سرب و روی کوشک هستند. معادن غنی اورانیوم نیز در اواخر دهه ۸۰ در منطقه ساغند اردکان کشف شده‌است.  جمعیت استان یزد در سال ۱۳۹۳ به‌طور تخمین بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن محاسبه شده‌ است.

گزارش مطالعاتی نقشه راه علوم زمین و معدن استان یزد

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر