شرح مختصر:
فایل پاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت
این فایل حاوی پاورپوینتی جامع و کامل درباره اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت در قالب ppt و در ۵۱ اسلاید، قابل ویرایش می باشد،که در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.
فهرست مطالب فایل پاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت
مقدمه
چارچوب اصلی سیستم مدیریت کیفیت
اصول مدیریت کیفیت
اصل ۱- مشتری محوری
اصل ۲- راهبری
اصل ۳- دخیل بودن افراد
اصل ۴- نگرش فرآیندی
اصل ۵- نگرش سیستمی در مدیریت
اصل ۶- بهبود مداوم
اصل ۷- نگرش واقع بینانه در تصمیم گیری
اصل ۸- روابط سودبخش متقابل با تامین کننده
فواید پیاده سازی ISO 9001:2000
بهبود ارتباطات داخلی و افزایش رضایت کارکنان
بهبود مداوم
نگرش پیش گیرانه= کاهش هزینه های کیفیت
انواع هزینه های کیفیت
و …
اصل ۲ – راهبری:
راهبران، وحدت مقصد و جهت گیری سازمان را ایجاد می کنند. آنان بایستی محیط درون سازمان را به نحوی بوجود آورده و نگهدارند تا افراد بتوانند در دست یابی به اهداف سازمان دخیل شوند.
اصل ۳- دخیل بودن افراد:
افراد جوهره سازمان هستند
دخیل بودن کامل آنها موجب می شود تا توانایی های آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
اصل ۴- نگرش فرآیندی:
نتیجه مطلوب هنگامی بصورت کاراتر حاصل میشود که فعالیت ها و منابع مرتبط به آنها بصورت یک فرایند مدیریت شوند.
اصل ۵- نگرش سیستمی در مدیریت:
شناسایی ، درک و مدیریت فرایندهای مرتبط به هم به عنوان یک سیستم ، به اثر بخشی و کارایی سازمان در دستیابی به اهداف آن کمک می کند.
اصل ۶- بهبود مداوم:
بهبود مداوم در عملکرد کلی سازمان بایستی یک هدف دایمی برای سازمان باشد.
اصل ۷- نگرش واقع بینانه در تصمیم گیری:
تصمیمات موثر مبتنی بر تحلیل داده ها و اطلاعات منطقی و روند دار است.
اصل ۸- روابط سودبخش متقابل با تامین کننده:
روابط سودبخش متقابل بین سازمان و تامین کنندگان آن موجب افزایش توانایی هر دو در ایجاد ارزش می گردد.