برترین پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه

برترین پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,900 تومان

توضیحات فایل:

برترین پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه

این فایل حاوی مطالعه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه می باشد که به صورت فرمت ورد -قابل ویرایش در ۱۶۱صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

فهرست :

فصل اول : مقدمه

فصل دوم : مطالعات جغرافیایی ، اقلیمی و طبیعی –

فصل سوم : مطالعات تاریخی ، اجتماعی و فرهنگی

فصل چهارم : مبانی نظری طراحی

فصل پنجم : بررسی نمونه های مشابه

 

بخش دوم نقشه ها

تاریخچه شهر ارومیه :

شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی یکی از شهرهای قدیمی و خوش آب و هوای ایران است و با مساحتی حدود ۵۸۹۹ کیلومتر مربع در شمال غرب کشور در مرز ایران و ترکیه واقع شده است وسعت خود شهر ۷/۴۲ کیلومتر مربع در جلگه ای به طول هفتاد کیلومتر و به عرض سی کیلومتر در غرب دریاچه لاجوردی ارومیه به فاصله بیست کیلومتری گسترده شده است این جلگه از رسوبات رودهای نازلوچای و شهرچای و باراندوزچای که همه ساله بطور منظم زمینهای زراعی و باغات میوه آن را مشروب می سازد پوشیده شده است .

این شهر سابقا چیچست که از نام چیچکلو (گلستان) گرفته شده است نام داشته و یکی از حاصلخیزترین و در عین حال از پر حادثه ترین شهرهای آذربایجان می باشد .

درباره حاصلخیزی و وفور آب و کثرت نعمت این سرزمین همین بس که این ناحیه چندین بار در طول تاریخ مورد تاخت و تاز آشوب طلبان داخلی و تجاوزگران خارجی قرار گرفته مخصوصا در اثر تمرد بزرگان بعضی عشایر مغرب آذربایجان به تحریک خارجی ها موجبات خرابی و قتل و غارت در این منطقه فراهم گردیده و صدمات و خسارات فوق العاده ای دیده است و بارها زراعت و باغات و آبادیهای آن پامال سم ستوران گشته و ساکنین آن از هستی ساقط شده اند . در اندک مدتی از برکت و وفور نعمت و کوشش اهالی زحمتکش جبران مافات گردیده و این منطقه حاصلخیز ساکنان خود را به نوا رسانده است ای بسا اموال اهالی در بهار به تاراج رفته و در پائیز مردم آن دیار عزم زیارت عتبات کرده اند این حقایق بر وفور نعمت خدادادی و حاصلخیزی زمین آن است .

…………………….

مطالعه بیشتر