پروژه تحلیل مرمت امامزاده یحیی ورامین

پروژه تحلیل مرمت امامزاده یحیی ورامین
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

پروژه تحلیل مرمت امامزاده یحیی ورامین

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه، بررسی پروژه تحلیل مرمت امامزاده یحیی ورامین می باشد که با فرمت ppt – قابل ویرایش  در ۵۴ اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

 

بخشی از متن پروژه تحلیل مرمت امامزاده یحیی ورامین

این بنا در جنوب شرقی ورامین در منطقه کهنه گل قرار گرفته است. تاریخ این بنا مربوط به سال ۷۰۷ هجری قمری است که دارای یک گنبد بزرگ آجری است. سبک معماری شباهت زیادی به مسجد جامع دارد. بنا شامل یک اتاق گنبد دار است دیوار مقبره های آن از خارج توسط یک سلسله اتاقهای کوتاه متعلق به دوره های بعد محاصره شده است. داخل صحن شجرنامه ای موجود است که نصب امامزاده را به امامزاده حسن میرساند.

تاریخچه بنا

بنای امام زاده یحیی در منطقه ی کهنه گل واقع شده و فاصله آن به خط مستقیم تا مسجد جامع بسیار کم (حدود یک کیلومتر) است. در گذشته راه وصول به بقعه راه باریکی بود که از میان مزارع گندم صیفیجات میگذشت ،
( اما امروزه به علت توسعه شهر ورامین بنای امامزاده در داخل محدوده شهری قرار گرفته است. تزیینات گچبری و کاشیکاری های خود، اهمیتی جهانی دارد. در این بقعه، آرایه های گچبری وسعت زیادی از تزیینات را به خود اختصاص داده است به گونه ای که در بخش های مختلف بنا از جمله: گوشه سازی ها (سه کنج) ، دیوار سمت قبله، سقف و کتیبه ثلث تاریخدار درون بقعه، می توان نمونه های منحصر به فردی از این تزیینات را مشاهده کرد.

فهرست مطالب:

موقعیت جغرافیایی ورامین در استان تهران

مطالعات جغرافیایی استان

مطالعات جغرافیایی ورامین

معرفی بنای مورد مطالعه

شرایط اقلیمی تهران

زمین شناسی ورامین

توپوگرافی

شرایط آب و هوایی استان تهران

شرایط آب و هوایی ورامین

منابع آب

منابع آب استان تهران

منابع آب شهرستان ورامین

جنس خاک و پوشش گیاهی

جمعیت

مطالعات تاریخی

تاریخچه بنا

دروه ساخت بنا

ویژگی های دوره تاریخی

مقایسه تطبیقی امامزاده یحیی با امامزاده جعفر اصفهان

ویژگی های هنری بنا

تحلیل و توصیف بنا

نمایش چهارسوی بنا

عملکرد قسمت های مختلف بنا

دسترسی ها

فضاهای باز و بسته

سیرکولاسیون

سازه سایه ها

تزیینات

مواد و مصالح ساختمانی

آسیب شناسی

بررسی برخورد اجتماعی مردم با بنا

نتیجه گیری

منابع

مطالعه بیشتر