دانلود پاورپوینت کاربرد GIS در مدیریت بحران شهری

دانلود پاورپوینت کاربرد GIS در مدیریت بحران شهری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

شرح مختصر:

دانلود پاورپوینت کاربرد GIS در مدیریت بحران شهری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت کاربرد GIS در مدیریت بحران شهری در ۲۸ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن:

GISچیست ؟

سیستم اطلاعات جغرافیایی مجموعه ای سامان یافته متشکل از سخت افزار، نرم افزار،نیروی متخصص، داده ها، الگوریتم ها و روشها می باشد که به منظور جمع آوری، ذخیره سازی، بازیابی ، نمایش ، مدیریت و تجزیه وتحلیل اطلاعات به کار می رود.

وظایف مدیریت بحران

کاهش آثار سوء بحران، آمادگی و بهبود اوضاع پس از وقوع بحران از مهمترین وظایف مدیریت بحران است، بگونه ای که مدیریت بحران،بر یک مبنای اصولی شامل، تحلیل خطر پذیری پیشگیری از فاجعه، آمادگی در برابر آن (قبل از وقوع بحران)،کمکهای اضطراری (حین وقوع بحران) و بازسازی (پس ازوقوع بحران) صورت میگیرد.

گسترش شهر و شهر نشینی و افزایش تدریجی تعداد شهرهای بزرگ در جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران، از یک طرف و رشد شهرها، تمرکز و تجمع جمعیت و افزایش بارگذاریهای محیطی و اقتصادی بر بستر آنها از طرف دیگر، ضمن توجه بیشتر به شهرها، منجر به پذیرش نقشها و عملکردهای متعدد شده است.
یکی از موضوعات مهمی که بیشتر شهرهای بزرگ جهان با آن روبرو هستنند موضوع حوادث طبیعی است. با توجه به ماهیت غیر مترقبه بودن این حوادث و لزوم اتخاذ سریع و صحیح تصمیم ها و اجرای عملیات، مبانی نظری و بنیادی، دانشی را تحت عنوان مدیریت بحران به وجود آورده است.

فهرست مطالب دانلود پاورپوینت کاربرد GIS در مدیریت بحران شهری

بخش اول: اصول مبانی
GISچیست؟
وظایف مدیریت بحران
چرا GIS ؟
کاربرد GIS در مدیریت بحران
GIS پیش از بحران
GIS حین بحران
GIS پس از بحران
بخش دوم: فناوری های نوین در مدیریت بحران و نقش
GIS سنجش از دور
سیستم های مخابراتی ماهواره ای
WebGIS
Mobile GIS
سیستم های پشتوانه تصمیم گیریDSS
هشدار سریع Early Warning
بخش سوم: اقدامات حوزه GIS سازمان پیشگیری و مدیریت بحران

مطالعه بیشتر