جامع ترین پاورپوینت موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC)

جامع ترین پاورپوینت موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

جامع ترین پاورپوینت موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت موتورهای DC بدون جاروبک می باشد که با فرمت ppt-قابل ویرایش در ۹۰ اسلاید در اختیار شما قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن:

موتور های بدون جاروبک DC

BRUSH LESS DIRECT CURENT MOTORS

BLDC

مقدمه :

موتور BLDC در مراجع مختلف دارای تعاریف متفاوتی می باشد.استاندارد

انجـمن مـلی سـازندگان تجـهیزات الکـتریکی (NEMA) , موتور BLDC را اینگونه تعریف می نمایند:

یک موتور بـدون جاروبک , ماشین دوار خودسنکـرونی اسـت که دارای روتـور مغناطیسی دائـم بوده و از موقعیتهای مشخصی از شافت دوار روتور ,جهت کموتاسیون الکترونیکی استفاده می شود. ایـن موتور می توانـد به همـراه درایوهای الکتورنیک مربوطه به صورت مجتمع باشد یا اینکه موتور از درایو مربوط جدا باشد.

موتورهای DC در کاربرد هایی که منبع DC به راحتی در دسترس است استفاده می شود. اما در موتورهای کوچک وسریع به دلیل وجود جرقه و فرسودگی جاروبک تلفات زیاد بوده و نیاز به تعمـیر و نگـه داری هم بیشتر است. همچنین در محیط با دمای بالا قابل استفاده نبودند.

در تمام این حالات نیاز به موتور DCکوچک و سریعی بود که اطمینان بالا،نویز کم و عمر طولانی داشته باشد. بدین ترتیب نیاز به موتورهای DC بدون جاروبک افزایش یافت. تاریخچه موتورهای بـدون جاروبک (brushless) به بیش از نیم قرن پیـش بازمی گردد اما تنها در طول دو دهه است که به سیستمهای عملی موثر و ارزشمندی تبدیل شده اند .

فهرست جامع ترین پاورپوینت موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC)

مقدمه

تاریخچه

گروه بندی موتور های PM

ساختمان موتور BLDC

فواید حذف جاروبک و کموتاتور

اصول عملکرد موتور وکموتاسیون

کنترل حلقه بسته در موتور BLDC v

مزایا و معایب موتور BLDC

مقایسه موتور BLDCبا سایر موتور ها

کاربرد های موتور بدون جاروبک

نتیجه گیری

نمودار, چارت وجدول

تصاویر

فیلم ها

تست های ۴ گزینه ای

مراجع

گرد آورنده

مطالعه بیشتر