پاورپوینت مطالعات تطبیقی مدرسه داخلی و خارجی

پاورپوینت مطالعات تطبیقی مدرسه داخلی و خارجی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
4,900 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت مطالعات تطبیقی مدرسه داخلی و خارجی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت مطالعات تطبیقی مدرسه داخلی و خارجی می باشد که با فرمت ppt-قابل ویرایش در ۷۵ اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Related image

مدرسه باوهاوس آلمان (Staatliches Bauhaus – Germany):

Related image

مدرسه ایالتی باوهاوس که بیشتر با نام مدرسه باوهاوس آلمان شناخته می‌شود، یک مدرسه هنر مشهور واقع در شهر وایمار است که کار خود را در سال ۱۹۰۶ میلادی با ریاست وان دو ولد و تحت عنوان آکادمی هنر و صنایع دستی آغاز کرد. آکادمی هنر و صنایع دستی، علیرغم شهرت وان دو ولد به عنوان یک معمار، در سال‌های نخست، تنها به عنوان یک مدرسه هنرهای زیبا و صنایع دستی به فعالیت می‌پرداخت. این مدرسه تا سال‌ها فاقد دپارتمان معماری بود و سال‌ها بعد نیز تنها در کنار سایر رشته‌های هنری به آن پرداخته می‌شد.

Related image

وان دو ولد پس از ۱۳ سال ریاست بر آکادمی هنر و صنایع دستی، در حالی از سمت خود استعفا کرد که آکادمی هنر و صنایع دستی، به یکی از مدارس هنری مطرح آلمان بدل گشته بود. به دنبال استعفای وان دو ولد در سال ۱۹۱۹ میلادی، معمار صاحب نام آلمانی، والتر گروپیوس، ریاست آکادمی هنر و صنایع دستی را عهده دارد شد و در یکی از نخستین تصمیمات خود، نام آن را به مدرسه باوهاوس آلمان تغییر داد. مدرسه باوهاوس به محض کسب مسند ریاست آن توسط والتر گروپیوس، کار خود را با تمرکز بر معماری دنبال کرد و توانست ظرف مدت کوتاهی خود را به عنوان یکی از شاخص‌ترین مدارس معماری جهان مطرح کند.

Related image

پردیس مرکزی دانشگاه ایالتی کنتیکت غربی (Western Connecticut State University- USA):

 

پردیس مرکزی وسیع دانشگاه ایالتی کنتیکت غربی، فاقد فاصله کانونی مناسبی است و تنها به لطف وجود یک ناحیه چند طبقه و ایجاد فاصله در میان بخش‌های آکادمیک، ورزشی و مسکونی، برجسته‌تر شده است. ساختمان اتحادیه دانشجویی جدید این دانشگاه نیز به عنوان یک دروازه به مرکز محوطه دانشگاه ایالتی کنتیکت غربی و همچنین یک نقطه اتصال عمودی مسدود شده در سطوح مختلف این پردیس عمل می‌کند

Related image

در قلب پردیس مرکزی دانشگاه ایالتی کنتیکت غربی، یک بخش مرکزی به همراه راه‌پله بزرگی ساخته شده است که دسترسی مراجعین به تمامی طبقات آن را تسهیل می‌کند. با این حال طراحی این ساختمان بها هدف سرویس‌دهی به دانشجویان سبب شده است که امکان ارائه انواع خدمات دانشجویی را داشته باشد. علاوه بر این، پردیس مرکزی دانشگاه ایالتی کنتیکت غربی، شامل کافه تریایی با خدمات کامل، سالنی چندمنظوره با ظرفیت ۶۵۰ صندلی، یک سالن غذاخوری، بار، اتاق بازی، باشگاه تناسب اندام، دفاتر سازمان دانشجویی و اساتید، طبقه اختصاصی اتاق‌های جلسه و نیز و یک آمفی‌تئاتر بزرگ در فضای باز است..

مدرسه هنرهای تجسمی کرج:

فهرست مطالب :

مقدمه

توضیحاتی پیرامون فضاهای آموزشی

انتخاب جهت قرارگیری ساختمان

کاربری های سازگار و ناسازگار با فضاهای آموزشی

تاثیر تهویه در طراحی فضاهای آموزشی

تغییرات مهم و قابل توجه در برنامه‌ریزی فضاهای آموزشی

بررسی نمونه های آموزشی خارجی

مدرسه باوهاوس آلمان (Staatliches Bauhaus – Germany)

پردیس مرکزی دانشگاه ایالتی کنتیکت غربی – ایالات متحده امریکا (Western Connecticut State University – USA)

پلان ها

بررسی نمونه های آموزشی داخلی

تاریخ مدرسه سازی در ایران

ویژگی های فضای معماری مدارس

مراحل تکوین مدارس از دیدگاه معماری

فضاهای مدارس قدیم

چند نمونه از مدارس ایران

هدیه محصول:

 فایل پاورپوینت استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی (۲۶ اسلاید)

مطالعه بیشتر