فایل word شناخت فضای شهری اراک

فایل word شناخت فضای شهری اراک
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,900 تومان

شرح مختصر:

فایل word شناخت فضای شهری اراک

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند در این بخش فایل پاورپوینت شناخت فضای شهری اراک در ۴۴ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است،در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

فهرست مطالب فایل word شناخت فضای شهری اراک

محدوده
توده و فضا
پهنه
نقطه
دسترسی
اسکلت بندی
بازه زمانی فعالیت
فعالیتها
کیفیت ابنیه
تراکم
شناخت ابنیه
ارزش ابنیه
کانون فعالیتی
کانون صنعتی
درایگاه
باد غالب
موانع توسعه
آلودگی
شهرک صنعتی
آلومینیوم سازی
نمایشگاه بین المللی
صدا و سیما
طرح پارک جنگلی
محور دوچرخه
طرح میدان محیط زیست
طرح میدان سه راه خمین
طرح مسجد
طرح ابتدای ترمینال

 

چشم‌اندازی از شهر اراک

اراک یکی از کلان‌شهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مرکز ایران و مرکز استان مرکزی و شهرستان اراکاست. جمعیت اراک در سال ۱۳۹۰ خورشیدی برابر با ۵۲۶٬۱۸۲ نفر بوده که از این نظر قطب جمعیتی استان مرکزی و چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران به حساب می‌آید.

از سده دوم اسلامی ناحیه میان همدان، ری و اصفهان عَراق نامیده شد که بعدها برای تمایز با عراق عرب آن را عراق عجمنامیدند. عَراق معرب اراک است. اراک نسبت به بسیاری از شهرهای ایران، شهر جوانی محسوب می‌شود. این شهر در دورانقاجار بنیان گذاشته شده و کمی بیش از دو قرن قدمت دارد. نام شهر که ابتدا قلعه‌ای نظامی در کنار روستای کرهرود بود قلعه سلطان‌آباد، بعد سلطان‌آباد عراق و در سال ۱۳۱۶ خورشیدی به اراک تغییر نام داد. بانی شهر اراک یوسف‌خان گرجی معروف به سپهدار بود که شهر را در طول چند سال و با هزینه ۲۰۰٬۰۰۰ تومان ساخت. در شهر جدید تمامی تأسیسات شهری از قبیلقنات، حمام، آب‌انبار، مسجد، مدرسه،  سقاخانه،  بازار و ارگ حکومتی ساخته شد. با رونق‌گیری اقتصاد شهر و عبور راه‌آهن سراسری از شهر، مهاجرت به شهر افزایش یافت.

مطالعه بیشتر