فایل WORD کوره قوس الکتریکی

فایل WORD کوره قوس الکتریکی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

شرح مختصر:

فایل WORD کوره قوس الکتریکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل WORD کوره قوس الکتریکی پاورپوینت کوره قوس الکتریکی در ۴۵ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

مقدمه:

اجازه ثبت رسمی برای ذوب الکتریکی فلزات نخستین بار در سال ۱۸۵۳ داده شد، اما پایه ریزی و ساخت کوره های جدید در سال ۱۸۷۸ به دست سرویلیام زیمنس انجام گرفت. ابداع این روش مبتنی بر این بود که می توان برای ذوب فلزات ازقوسی که بین دو الکترود افقی زده می شود، استفاده کرد. طرح زیمنس برای قوس الکتریکی غیر مستقیم چندین نوع بوده اما تنها، در سال ۱۸۹۰ بود که هر ولت طرح کوره های قوس الکتریکی مستقیم را ارائه کرد به طوری که تمام خصوصیات اساسی و بنیادی کوره های الکتریکی جدید را در بر می گرفت. کوره ابداعی هر ولت از برق سه فاز استفاده می کرد، در هر فاز جریان از یک الکترود عبور کرده و وارد حمام مذاب می شد و از آنجا به الکترود دیگر می رفت، در نتیجه حرارت حاصل به وسیله حمام گرفته شده و به دنبال آن فرسایش مواد نسوز به حداقل خود می رسید.

این کوره عمدتاً به منظور تولید فروآلیاژها و کربورکلسیم به وجود آمده بود. در حالی که محدودیتهای تولید فولاد به وسیله کوره زیمنس – مارتین منجر به تولید مقادیر زیادی فولاد با عناصر آلیاژی اکسید شونده بود با شرایط موجود کوره های قوس الکتریکی، آلیاژ اکسید شونده به احیاء شونده تبدیل شد و به این ترتیب تولید فولادهای آلیاژی امکان پذیر گردید. انگیزه تحولات کوره قوس الکتریکی نیز همین مسأله بود .

فهرست کوره قوس الکتریکی

مقدمه

ساختمان کوره های قوس

مواد نسوز

بخش های آستر کشی شده کوره

کوره قوس اسیدی

کوره قوس بازی

شرایط فسفر زدایی

شرایط گوگرد زدایی

عوامل موثر در کاهش مواد نسوز کوره های قوس

تجهیزات الکتریکی

کلید قطع و وصل مدار

راکتور و ترانسفورماتور

تنظیم کننده های الکترود

وظایف یک سیستم ایده آل تنظیم کننده

الکترودها

مصرف الکترود در کوره قوس الکتریکی

نکات و ملاحظاتی درباره برق کوره قوس الکتریکی

ذوب

منابع

مطالعه بیشتر