پاورپوینت کتاب کلیات علم اقتصاد جمشید پژویان

پاورپوینت کتاب کلیات علم اقتصاد جمشید پژویان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل: 

پاورپوینت کتاب کلیات علم اقتصاد جمشید پژویان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت کتاب کلیات علم اقتصاد نوشته: جمشید پژویان ، فرهاد خداداد کاشی و یگانه موسوی جهرمی با فرمت پاورپوینت در حجم ۳۱۸ اسلاید آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شرح مختصر پاورپوینت کتاب کلیات علم اقتصاد جمشید پژویان

نام درس: اصول علم اقتصاد
رشته های : علوم اجتماعی و کتابداری
منبع درس: کلیات علم اقتصاد

نوشته: جمشید پژویان، فرهاد خداداد کاشی و یگانه موسوی جهرمی
انتشارات دانشگاه پیام نور
تعداد واحد:۳

هدف این درس

هدف این درس آشنا ساختن دانشجویان با مکانیزم، عملکردها و ساختهای اقتصادی و نیز مطالعه نظریات و تئوریهای گوناگون اقتصادی است.

در علم اقتصاد، چگونگی تقسیم تولید، درآمد یا ثروت در میان افراد یا در میان عوامل تولید (از قبیل کار، زمین، و سرمایه) توزیع نامیده می‌شود. در نظریه عمومی و حسابهای درآمد و تولید ملّی، هر واحد تولید مطابق یک واحد درآمد است. یکی از کاربردهای حسابهای طبقه‌بندی عوامل درآمد و اندازه‌گیری سهام متناظر با آن است همانند آنچه در مورد درآمد ملی رخ می‌دهد. اما هنگامی که درآمد افراد و خانوارها در کانون توجه باشد، تطابق با حساب‌های ملّی یا دیگر منابع اطلاعاتی مکرراً صورت می‌پذیرد. در این صورت، اغلب دو موضوع مورد توجه است: ابتدا کسری از درآمد که به x درصد خانوار بالا (یا پایین) و y درصد خانوار بعدی و به همین ترتیب خانوارهای بعد (برای مثال در قالب پنجک) تعلق می‌گیرد. و ثانیاً عواملی (نظیر جهانی‌سازی، سیاست مالیاتی، فناوری و…) که می‌توانند بر خانوارها تأثیر بگذارند.

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

مطالعه بیشتر