تحقیق درباره کژکاریهای جنسی در زنان و درمان آن ها

تحقیق درباره کژکاریهای جنسی در زنان و درمان آن ها
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

توضیحات فایل:

تحقیق درباره کژکاریهای جنسی در زنان و درمان آن ها

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل تحقیق درباره کژکاریهای جنسی در زنان و درمان آن ها در قالب فایل ورد – قابل ویرایش شامل ۷۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Related image

گوشه ای از مطلب تحقیق درباره کژکاریهای جنسی در زنان و درمان آن ها

مقدمه

اختلال های جنسی در سابق، تقریبا به طور کامل، ناشی از تجارب اولیه دوران کودکی، مخصوصا نا بهنجاری های مربوط به رفتار جنسی در دوران کودکی و روابط کودک با والدین تصور می شدند. درمان روانکاوی فردی، به عنوان درمان انتخابی تلقی می شد و هدف آن فراهم آوردن بصیرت در مورد تعارض های ناخود آگاه بود. در اواخر دهه ۱۹۵۰ و در طی دهه های ۱۹۶۰، رویکرد رفتاردرمانی، مخصوصا حساسیت زدایی منظم برای درمان برخی اشکالات جنسی معرفی شدند. این رویکرد ها از منطق درمان بسیار متفاوتی در مقایسه با روانکاوی برخوردار بودند: یعنی این که اکثر مسایل جنسی اکتسابی هستند؛ اکتساب آن ها به شیوه های قابل تبیین توسط رویکرد یادگیری صورت می گیرد و بنابر این می توان آن ها را با استفاده از روش های درمانی مبتنی بر اصول یادگیری تغییر داد. (قاسم زاده ۱۳۸۱، ص ۱۷۴)

پس از کارهای پیشگامانه مسترز و جانسون در اوایل دهه ۱۹۷۰ اشتیاق شدید علمی نسبت به سبب شناسی و درمان اختلالات جنسی در زنان بوجود آمد.این دو کتابی تحت عنوان نارسایی جنسی در انسان منتشر کردند که تغییرات عظیمی در درمان اختلالات جنسی به وجود آورد. در این کتاب رویکرد جدید و منظمی توضیح داده شده بود که بعدا به عنوان درمان جنسی نامیده شد و اساس اولیه درمان اختلالات جنسی را پدید آورد. این هیجان زود هنگام در اواخر ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ متوقف شد. پس از ارایه داروی سیلدنافیل برای درمان اختلال نعوظی، موج دومی از اشتیاق علمی در مورد اختلال عملکرد جنسی زنان بوجود آمد که باعث پیشرفتهایی در درمان شد.(ناتان ۱۹۸۶،بهنقلازلیواین ۲۰۰۳،ص ۹۳)

مطالعه بیشتر