دانلود خلاصه کتاب عصر اطلاعات اقتصاد، جامعه و فرهنگ کاستلز

دانلود خلاصه کتاب عصر اطلاعات اقتصاد، جامعه و فرهنگ کاستلز
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب عصر اطلاعات اقتصاد، جامعه و فرهنگ کاستلز

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود خلاصه کتاب عصر اطلاعات اقتصاد، جامعه و فرهنگ کاستلز در قالب فایل pdf شامل ۱۰۷ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شرح مختصر:

عنوان کتاب: عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ:

مؤلف: مانوئل کاستلز

مترجمان: افشین خاکباز، احد علی قلیانف حسن چاوشیان

جلد اول:ظهور جامعه شبکه ای (از صفحه ۱ تا ۵۹)

جلد دوم: قدرت هویت (از صفحه ۶۰ تا ۹۹)

جلد سوم: پایان هزاره (از صفحه ۱۰۰ تا ۱۰۷)

دانلود خلاصه کتاب عصر اطلاعات اقتصاد، جامعه و فرهنگ کاستلز

هدف کاستلز آن بوده که با بررسی تحلیلی مهمترین رویدادها و پدیدارهایی که در زمانه حاضر در حال شکل دادن به جوامع بشری و رقم زدن سرنوشت آدمی بر روی کره خاک هستند، امکان فهم عقلانی تحولات حیرت انگیزی را که تأثیر آن بر همه ابعاد حیات انسان‌ها مشهود است فراهم آورد.

کاستلز مجلد نخست از تألیف پر حجم خود را به بحث درباره جامعه شبکه‌ای، که آن را یکی از ویژگی‌های سرمایه‌داری متکی به اطلاعات به شمار می‌آورد، اختصاص داده است. به اعتقاد استاد اسپانیایی جامعه شبکه‌ای محصول همگرایی سه فرایند تاریخی مستقل است. این سه فرایند عبارتند از، انقلاب اطلاعات که ظهور جامعه شبکه‌ای را امکان‌پذیر ساخت؛ تجدید ساختار سرمایه‌داری و اقتصاد متکی به برنامه‌ریزی متمرکز از دهه ۱۹۸۰ به این سو با هدف غلبه بر تعارض‌های درونی این دو نظام؛ و نهضت‌های فرهنگی دهه ۱۹۶۰ و دنباله‌های آن در دهه ۱۹۷۰، یعنی نهضت‌ها و جنبش‌هایی مانند فمینیسم و طرفداری از محیط زیست.

ویژگی‌های اصلی جامعه شبکه‌ای که اینک در آغاز هزاره سوم علایم آن در گوشه و کنار کره ارض به چشم می‌خورد به اجمال عبارت است از: اقتصاد اطلاعاتی: که در آن بهره‌وری و رقابت بیش از هر زمان دیگر به معرفت و دانش، متکی شده است. این نوع اقتصاد فرا – صنعتی در مقیاس با اقتصاد صنعتی، از قابلیت طرد و دفع و حاشیه‌ رانی به مراتب بیشتری برخوردار است. اقتصاد جهانی: که نمی‌باید آن را با اقتصاد جهان یکسان پنداشت. پدیدار دوم، امری نوظهور به شمار نمی‌آید….

مطالعه بیشتر