دانلود خلاصه کتاب حسابداری مدیریت دکتر نیکبخت

دانلود خلاصه کتاب حسابداری مدیریت دکتر نیکبخت
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب حسابداری مدیریت دکتر نیکبخت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب حسابداری مدیریت دکتر نیکبخت در قالب فایل pdf مشتمل بر ۱۸۵ صفحه با کیفیت عالی آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Image result for ‫حسابداری مدیریت دکتر نیکبخت‬‎

حسابداری مدیریت:

حسابداری مدیریت یا حسابداری مدیریتی بر استفاده از حسابداری برای مدیران در سازمان‌ها، جهت مهیا کردن آن‌ها برای تصمیم‌سازی کسب و کار آگاهانه تأکید دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کار کردهای کنترل و مدیریت شان را بهتر تجهیز نمایند.

در مقابل اطلاعات حسابداری مالی، اطلاعات حسابداری مدیریتی این خصوصیات را دارند:

در درجه اول نگاه رو به آینده دارند، به جای تاریخی (نگاه به گذشته).

برای پشتیبانی از تصمیم‌گیری به‌طور کلی مبتنی بر مدل با درجه‌ای از انتزاع هستند، به جای مبتنی بودن بر مورد.

برای استفاده در سازمان طراحی شده و درنظر گرفته شده‌اند، به جای اینکه برای استفاده ذی نفعان، بستانکاران، و قانونگذار در نظر گرفته شده باشد. معمولاً محرمانه بوده و توسط مدیران استفاده می‌شود تا گزارشگری عمومی با ارجاع به احتیاجات مدیران محاسبه می‌شود، و اغلب توسط سامانه‌های اطلاعات مدیریت استفاده می‌شود، نه با ارجاع به استانداردهای عمومی حسابداری مالی.

به گفته انجمن حسابداران خبره مدیریت (سی‌آی‌ام‌ای) “حسابداری مدیریت فرایند تعریف، اندازه‌گیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع شان می‌باشد. حسابداری مدیریت همچنین تهیه گزارشهای مالی را نیز برای گروه‌های غیر مدیریتی مانند ذینفعان، بستانکاران، سازمان‌های قانون‌گذار و مراجع مالیاتی را شامل می‌شود.

مؤسسه حسابداران رسمی آمریکا (ای آی سی پی ای) بیان داشته‌ است که حسابداری مدیریت در عمل به گسترش در سه حوزه زیر می‌انجامد:

مدیریت راهبردی – ارتقای نقش حسابدار مدیریت به عنوان یک شریک راهبردی در سازمان.

مدیریت عملکرد – توسعه عملکرد تصمیم‌ گیری کسب و کار و مدیریت عملکرد سازمان.

مدیریت ریسک – مشارکت در چارچوب‌ها و شیوه‌ها برای شناسایی،

اندازه‌گیری، مدیریت و گزارشگری ریسک‌ها و دستیابی به اهداف سازمان.

مطالعه بیشتر