دانلود جزوه درس هیدرولیک جریان در کانال های باز

دانلود جزوه درس هیدرولیک جریان در کانال های باز
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

دانلود جزوه درس هیدرولیک جریان در کانال های باز

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درس هیدرولیک جریان در کانال های باز بصورت ۵ فایل پاورپوینت از درس هیدرولیک کانالهای باز ، به همراه تمام فرمول ها (پاورپوینت) +نسخه کاملآ برای شما عزیزان گرد آوری شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Image result for ‫هیدرولیک جریان در کانال های باز‬‎

شرح مختصر پیرامون دانلود جزوه درس هیدرولیک جریان در کانال های باز:

یکی از نیازهای اساسی در طراحی پروژه­های پخش سیلاب بررسی هیدرولیک جریان و ارایه­ی راهکار تعیین فاصله­ی کانال­های پخش در شرایط محیطی گوناگون است. نقش این کانال­ها کاهش قدرت کنشی جریان سطحی بوده و فاصله­ی بین آن­ها باید به گونه­ای طراحی شود که پیش از رسیدن مقادیر تنش برشی و سرعت جریان به آستانه­ی فرسایش، به وسیله­ی خاکریز پایین دست کاهش یابد.

از سوی دیگر در پروژه­های پخش سیلاب پارامترهای محیطی گوناگونی نظیر شیب اراضی، بافت خاک، پوشش گیاهی و مقاومت برشی سطح خاک بر هیدرولیک جریان موثر بوده و لازم است با مراجعه به طبیعت و شبیه­سازی جریان سطحی تاثیر پارامترهای محیطی را به گونه­ی واقعی بررسی نمود. هدف از این پژوهش بررسی هیدرولیک جریان در پروژه­های پخش سیلاب و تعیین فاصله­ی مناسب بین کانال­های پخش در شرایط محیطی یکی از عرصه­های مهم پخش سیلاب در گربایگان فسا بوده است.

نمودار تغییرات این پارامترها در طول بستر فلوم خطی و یکنواخت نبوده بلکه متناسب با مقاومت برشی سطح خاک تغییر کرده است. نوع و شکل جریان اغلب متلاطم و زیر بحرانی بوده و تنها در انتهای بستر فلوم که سرعت جریان افزایش می­یابد،

همانگونه که از تعاریف برمی آید هیدرولیک کانال های باز یکی از زیر شاخه‌های هیدرولیک سطح آزاد است که جریان مایع در کانال‌های روباز را مطالعه می‌کند. این جزوه به صورت پاورپوینت و شامل ۷۳ اسلاید در ۵ بخش مفاهیم هیدرولیک جریان در کانال های باز را مورد بررسی قرار داده است.

مطالعه بیشتر