مجموعه سوالهای تستی و تشریحی جزوه وصایای امام ره

مجموعه سوالهای تستی و تشریحی جزوه وصایای امام ره
نوع فایل
word و pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

مجموعه سوالهای تستی و تشریحی جزوه وصایای امام ره

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مجموعه سوالهای تستی و تشریحی جزوه وصایای امام ره با پاسخنامه در قالب فایل word و pdf و همچنین متن وصیت نامه سیاسی الهیامام تهیه گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن سوالات تشریحی:

– وصیت نامه را تعریف کنید : سندی است قانونی که به موجب آن فرد یا افرادی را مسئول انجام بعضی امور قرار میدهند و یا سفارشاتی را در آن قرار میدهند.

– وصیت را از نظر لغت و اصطلاح فقه تعریف کنید؟وصیت در لغت به معنی توصیه و سفارش کردن است. اما در اصطلاح فقه سفارش نمودن به استیفاء حقوق و انجام کار هایی که حساب شرعی را بعد از مرگ مشخص می نماید گفته می شود.

– انواع وصیت نامه: الف) وصیت شرعی : به وصیتی گفته می شود که در خصوص ماترک و امور شرعی سفارش شده باشد مثل اموال و اداء قرض یا به جا آوردن نماز و ورزه قضاب) وصیت اخلاقی : به وصیتی گفته می شود که یک سری اعمال و رفتارها و باید و نباید های اخلاقی و معنوی و غیره سفارش شده باشد. مثل وصیت نامه امام خمینی (ره)

– حضرت امام (ره) چه مذهبی را سراپا بی اساس و خرافاتی می داند ؟وهابیت

– سفارش امام خمینی (ره) در مورد نماز جمعه را بیان کنید؟به تعبیر ایشان از نماز جمعه و جماعات که نشانگر سیاسی نماز است هرگز غفلت نباید کرد که این نماز جمعه از بزرگترین الهیات خدایی بر جمهوری اسلامی است.

بخشی از متن سوالات تستی:

– زینت آسمانها و زمین از القاب کدام امام است ؟

الف : حضرت علی (ع )      ب:امام حسن (ع )      ج: امام حسین (ع)      د: پیامبر اکرم(ص)

– زنده نگه داشتن حماسه عاشورا عامل کدامیک از موارد زیر است ؟

الف: عامل امر به معروف و نهی از منکر    ب: عامل وحدت مسلمانان      ج: عامل برپا گشتن نماز       د: عامل جاودانگی حماسه عاشورا

– محرم فریاد ……… بر ………..است

الف : مظلوم بر ظالم      ب:مسلمان بر کافر       ج: فقیر بر غنی       د: هر سه گزینه

– امام خمینی (ره) به طلاب نصیحت می کردند که اگر یک قدم به سوی ……….. بر می دارید دو قدم به سوی ……….. بردارید .

الف : عبادت – تهذیب نفس

ب: کمک بر خلق- علم

ج:تربیت- تهذیب

د: علم- تهذیب نفس

– امام در وصیت نامه خود فرموده اند از بالا ترین و والا ترین حوزه هایی که لازم است بطور همگانی مورد تعلیم و تعلم قرار گیرد …… است ؟

الف : علوم معنوی اسلامی       ب:علم اخلاق     ج:تهذیب نفس      د: هرسه مورد

مطالعه بیشتر