مقاله بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری

مقاله بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

مقاله بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری

در این پست مقاله بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری در قالب فایل ورد با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۱۹ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.در صورت تمایل میتوانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نمایید به محض اتمام فرایند پرداخت شما میتوانید فایل را دانلود نمایید

بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری

مقدمه

امروزه مدیریت کیفیت اطلاعات نقش حیاتی در فرآیند سیستم‌های اطلاعات حسابداری را دارد. بطوریکه تأیید و تصویب کیفیت اطلاعات(IQ) در جهان امروز در حال شناخته شدن و ظهور به عنوان یکی از اجزای شناخته شده در فرآیند کسب و کار در سازمان‌های مدرن می‌باشد و بطور خاص سطح کیفیت اطلاعات موضوعی حیاتی برای تمام فرآیندهای حسابداری شناخته شده است و این موضوع دارای تأثیر قابل توجیهی در فرآیند تصمیم‌گیری در کسب و کار است.

لازم به ذکر است که امروزه سازمان‌‌های بزرگ تکیه شدیدی به استفاده از سیستم‌های اطلاعات حسابداری خود در فرآیندهای حسابداری دارند ولیکن این موضوع نیازمند رشد و توسعه از طریق ارائه دیدگاه‌های جدید جهت تصویب و تأیید هرچه بیشتر ابعاد کیفیت اطلاعات(IQ) و سیستم‌های اطلاعات حسابداری نتیجه آن منجر به توسعه یک چارچوب مشخص برای هدایت سازمان‌ها در پیاده‌سازی رویکرد انجام ترکیب کافی کیفیت اطلاعات (IQ) در سیستم‌های اطلاعاتی سازمان‌ها خواهد بود و از طرفی دیگر با شناسایی ابعاد کیفیت اطلاعات منجر به ارائه کمک به مدیریت‌ها در انتخاب و استفاده از سیستم‌های اطلاعات حسابداری تأثیرگذار خواهد بود.

امروزه اطلاعات یکی از بزرگترین منابع کاربردی برای سازمان‌ها به شمار می‌روند و توسعه اطلاعات امری ضروری برای بهبود وضعیت و یا توسعه سازمان‌ها با ارائه حمایت از مدیریت برای تصمیم‌گیری‌های استراتژی مناسب می‌باشد. (لی و همکاران Salaun. LO 2009 , Michnik, 2002) علاوه بر این توجه به مدیریت اطلاعات در سازمان‌ها امری بسیار مهم است و آن را به عنوان امری در نیاز به کیفیت اطلاعات و بهبود و کارآیی و اثربخشی عملیات خود و به هدف افزایش سود آوری و کسب بهره‌وری مناسب‌تر استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشتر