pdf خلاصه کتاب سیری در مبانی نظری معماری غلامحسین معماریان

pdf خلاصه کتاب سیری در مبانی نظری معماری غلامحسین معماریان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

pdf خلاصه کتاب سیری در مبانی نظری معماری غلامحسین معماریان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب و نکات مهم کتاب سیری در مبانی نظری معماری تالیف غلامحسین معماریان در قالب فایل pdf مشتمل بر ۶۰ صفحه و با کیفیت خوب آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

pdf خلاصه کتاب سیری در مبانی نظری معماری غلامحسین معماریان

این کتاب تصویری از نگرشهای مختلف که در چند دهه اخیر در معماری ایران و بخشی از جهان جریان داشته را ارائه می دهد.

در هر بخش سعی شده است با معیار قرار دادن یک نگرش مصادیق آن معرفی گردند. کشور ما از معدود کشورهایی است که افکار وارداتی معماری به شدت در آن رواج می یابد به طوری که در دوره های زمانی کوتاه شاهد حضور یک جریان فکر معماری وارداتی هستیم. در اینجا دانشجوی معماری در یک محیط پر از نظرات متنوع قرار می گیرد بدون آنکه از چاپ چوب و محتوای آنها دقیقاً اطلاعی داشته باشد. این کار، حاصل سی سال کار تدریجی و آشنایی با چند محیط معماری در ایتالیا، ایران و انگلستان است. هدف اصلی این نوشته، ارایه تصویری است درباره بخشی از آنچه در حیطه نظر، در معماری معاصر ایران روی داده است.

بخش نخست، به نگرش اقلیمی اختصاص داده شده است. اقلیم به معنای امروزی آن، همان آب و هواست .

بخش دوم به نگرش شکلی اختصاص دارد.

نگرش تاریخی _ تکاملی یکی از بخشهای مهم این نوشته است. در این جا برای اولین بار در ایران به معرفی و تحلیل مدرسه موراتوری پرداخته شده است .

بخش چهارم درباره موضوع مهم معماری معاصر؛” فضا” می باشد. این موضوع به چنان درجه اهمیتی رسید که برخی از معماران، معماری را به معادل فهم فضا می دانند .

در بخش پنجم نگرش فرهنگی و اجتماعی را خواهیم دید.

معناگرایی، آخرین بخش این کتاب است. « معماری چیزی نیست جز تجسم مادی، افکار، سنن و آدابِ افراد و سرزمین سازنده‏اش که درکنار عواملی مانند اقلیم به بار می نشیند وخودنمایی می کند.

مطالعه بیشتر