فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری دکتر ساسان مهرانی – دکتر کرمی PPT

فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری دکتر ساسان مهرانی – دکتر کرمی PPT
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری دکتر ساسان مهرانی – دکتر کرمی PPT

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری دکتر ساسان مهرانی – دکتر غلامرضا کرمی با عنوان بررسی موضوعات خاص در تئوری حسابداری می باشد که در حجم ۲۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Related image

بخشی از متن:

مقدمه:

۱-بخش اول:بررسی مبانی نظری حسابداری مالیات بر سود

در  این بخش  تفاوت های میان  سود حسابداری  و سود مالیاتی  تشریح شده و نحوه برخورد با   این تفاوت ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

۲- بخش دوم: حسابداری بازنشستگی

از آنجا که در ایران تا به حال دو استاندارد در این ارتباط  تصویب  شده است آشنایی هرچه بیشتر با این حوزه از دانش حسابداری نیز می تواند مفید واقع شود.

۳- بخش سوم: حسابداری سرمایه گذاری

در  این  بخش  ابتدا  به  بررسی  شرایط  مربوط  در حسابداری  سرمایه گذاری ها و جنبه های مختلف یک نواختی محدود در این استاندارد خواهیم پرداخت. همچنین  روش های تلفیق  صورت  های  مالی و روش ارزش ویژه را بررسی خواهیم کرد.

مالیات بر سود:

نباید انتظار داشته باشیم تمام اصول و استاندارد های حسابداری با هم همخوانی داشته باشد در مواردی بین اصول حسابداری با حوزه های همجوار نیز افتراق وجود دارد.

به عنوان مثال: شیوه محاسبه استهلاک در حسابداری با نحوه محاسبه آن در اقتصاد کاملا متفاوت است. در حسابداری استهلاک بر پایه بهای تاریخی و انقضاء بها تعریف می شود ولی در اقتصاد بر پایه کاهش ارزش جریان های نقد مورد انتظار آتی حاصل از نگهداشت و فروش دارایی محاسبه می شود.

حسابداری مالیات بر سود نیز از جمله حوزه هایی است که مشمول چنین تفاوت هایی می باشد. با این تفاوت که موضوع تفاوت های میان اصول حسابداری و قوانین مالیاتی می باشد. از این رو در ابتدا به تشریح چالش اصلی این حوزه خواهیم پرداخت سپس مالیات بر سود را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطالعه بیشتر