جزوه روانشناسی ژنتیک منصور

جزوه روانشناسی ژنتیک منصور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,600 تومان

شرح مختصر:

جزوه روانشناسی ژنتیک منصور

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب و جزوه دستنویس روانشناسی ژنتیک منصور می باشد که در ۴۵ صفحه برای داوطلبان آزمون ارشد و دکتری روانشناسی تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

خلاصه روانشناسی ژنتیک منصور- دادستان با لینک مستقیم دانلود

شرح مختصری پیرامون روان شناسی ژنتیک:

بزرگ ترین نو آوری و گسترش و پیشرفت روان شناسی را باید مدیون پی ریزی و اسقرار روان شناسی ژنتیک دانست.

اگرچه مقایسه انسان و حیوان و مقایسه کودک و بزرگسال در آثار متقدمان به چشم می خورد و در آثار عده ای از پیشکسوتان نخست، اولین پایه های روان شناسی توصیفی کودک و سپس روان شناسی تجربی شکل گرفته است و اگرچه در نیمه اول قرن بیستم با تبلور داده هایی در آثار استنلی هال، واتسون، بینه، کلاپارد و دکلرولی مواجه می شویم که در پاره ای از انها گرایش تحولی به چشم می خورد، اما فروید، گزل و والن را باید به حق نخستین پیشگامان این راه دانست.

روان تحلیل گری، در سطح بالینی بر نخستین تجربه های زندگی و نخستین یادگیری ها در شکل دادن شخصیت بزرگسال تاکید کرده است و سهم خود را در روان شناسی ژنتیک برجسته ساخته است.

گزل ، روان پدیدآیی را در قالب مراحلی که بیشتر تصنعی هستند ، بر اساس بررسی های خود قرار داده است و والن در راه کنش گری و ساخت گرایی به گستره های تحولی دست یافته است. اما با آثار پیاژه و گسترش نظام او است که در نیمه دوم قرن بیستم، شاهد گشایش زمینه های مختلف بررسی های تحولی و نفوذ این راهبرد در تمام زمینه های روان شناسی هستیم.

در واقع بر اساس آثار پیاژه است که روان شناسی ژنیتک، گسترش پیدا مرد و روان شناسی به علم فرایند های تحولی روانی تبدیل شد.در روان شناسی ژنتیک، به جای این که فقط یک مرحله از تحول مثل دوران کودکی یا دیگر دوره های تحول مورد توجه قرار بگیرد

مطالعه بیشتر