فایل WORD باغ های ایرانی

فایل WORD باغ های ایرانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

فایل WORD باغ های ایرانی

دانشجویان و کاربران گرامی محصول مورد نظر شامل تحقیق باغ های ایرانی جهت ارائه درس آشنایی با معماری اسلامی ۲ می باشد که در قالب فایل پاورپوینت در حجم ۵۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.

بخشی از متن فایل WORD باغ های ایرانی

باغ، تمثیلی از بهشت برین از دیدگاه ادیان مختلف:

اعتقاد به بهشت بعد از مرگ، در سایر ادیان نیز وجود داشته است که از آن جمله می توان به اعتقادات مصریان باستان و هندوان اشاره کرد. از دیدگاه چینی ها و ژاپنی ها نیز روح انسان پس از مرگ و طی مراحل سخت در قالب تازه ای به زمین باز می گردد یا در بهشتی که شباهت تام با روی زمین دارد به آرامش و سعادت جاوید می رسد.

در اسلام و در توصیف بهشت آمده:

کسانی که ایمان آورده اند و کارهای شایسته کرده اند منزلشان باغ های بهشت ( جنات الفردوس ) است. [ قرآن کریم، سوره کهف، آیه ۱۰۷ ]

در [ آیه ۲۵ سوره بقره ] قرآن کریم آمده: آنچه در بهشت روزی صالحان می شود مشابه آن چیزی است که ( در دنیا ) روزی انسان است. آنچه مسلم است بهشت آخرت که قرآن ارائه می دهد تفاوت ذاتی با دنیا دارد و آن اینکه:

۱- همه چیز در آنجا جاوید، ماندگار و فساد ناپذیر است و تحول در آنجا راه ندارد.

۲- هر چیزی که مورد اراده قرار گیرد حاضر خواهد بود.

۳- و … .

اصول هندسه باغ ایرانی:

ایرانیان بهشتی را در این عالم طرح کرده اند که با خصوصیات این دنیا مطابقت دارد ( تحول پذیری ) اما تصاویر بهشت آخرت را تداعی می کند و سعی کرده اند در همه فصول سال، زیبایی و بهره دهی میوه های مناطق مختلف را در یک اکو سیستم بسته و جدا از محیط فراهم آورند.

طرح باغ ایرانی بر اساس توجه و کاربرد خاص مربع و مسطتیل در ترکیب کلی و اجزاء آن استوار است. دلایل بسیاری برای کاربرد مربع و مسطتیل در خلق محیط زیست انسان و از جمله باغ ایرانی می توان ذکر کرد.

فهرست:

مقدمه

عناصر تشکیل دهنده

اصول طراحی

باغ هشت بهشت

باغ شازده ماهان

باغ نارنجستان قوام

باغ دولت اباد

باغ ارم شیراز

ایلگلی تبریز

منابع

هدیه محصول:

دوستان عزیز با خرید و دانلود این محصول ،پاورپوینت باغ شاهزاده (باغ شازده )در حجم ۲۱ اسلاید را بصورت رایگان از فروشگاه ما دریافت نمایید.

مطالعه بیشتر