جزوه کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات ترجمه حسن پاشا شریفی

جزوه کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات ترجمه حسن پاشا شریفی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

جزوه کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات ترجمه حسن پاشا شریفی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات ترجمه حسن پاشا شریفی – محمد رضا نیکخو می باشد که بصورت جزوه دستنویس در قالب فایل pdf در ۱۳۰ صفحه و همچنین خلاصه فصل ۱۰ و ۱۲ نوشته شده توسط رتبه برتر کنکور ارشد روانشناسی بالینی ۹۷ تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه و جزوه کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات برای روانشناسان، مشاوران و روانپزشکان

بسیار کامل ،مناسب دانشجویان و متقاضیان کنکور ارشد و دکتری وزارت بهداشت

این جزوه شامل:

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: بافت سنجش بالینی

فصل سوم: مصاحبه سنجشی

فصل چهارم: سنجش رفتاری

فصل پنجم: مقیاس های هوش وکسلر

فصل ششم: مقیاس های حافظه وکسلر

فصل هفتم: MMPI

فصل دهم: رورشاخ

فصل چهاردم: بندر-گشتالت، لوریا نبراسکا، آزمون بنتون، آزمون تصویر پیچیده ری- استریت، آزمون ایجاد نقش و….

 کتاب «راهنمای سنجش روانی»

نوشته‌ی گری‌گراث مارنات، برگردانی از ویرایش چهارم و جدید کتاب “Handbook of Psychological Assessment”، چاپ ۲۰۰۳ است.

نویسنده‌ی این اثر با استفاده از منابع گسترده و بسیار غنی و مبتنی بر تازه‌ترین یافته‌های پژوهشی کوشیده است تا درباره‌ی اصول نظری و شیوه‌های کاربردی آزمون‌های بالینی اطلاعات جامعی را برای دانشجویان و متخصصان روان‌شناسی و روان‌پزشکی و مشاوران فراهم کند.

نویسنده در تدوین این اثر، آزمون‌ها را به عنوان یکی از چندین ابزار و روش سنجش روانی مورد توجه قرار داده و در عین حال به متخصصان توصیه کرده است که به هنگام تفسیر داده‌های آزمون و توصیف خصائص آزمودنی نتایج را با سایر اطلاعاتی که از منابع و روش‌های دیگر مانند مشاهده، مصاحبه، تاریخچه زندگی و… به دست می آید، یکپارچه کنند و توصیفی جامع و مبتنی بر اصول علمی از وی به عمل آورند.

همچنین یادآور شده است که هدف سنجش روانی تنها به توصیف خصایص آزمودنی یا مراجع محدود نمی‌شود، بلکه نتایج سنجش روانی باید به پیش‌بینی درباره‌ی وضعیت آینده، توصیه روش‌های درمانی مناسب و پیش‌آگهی اثر تدابیر درمانی منتهی شود. کتاب «راهنمای سنجش روانی» نوشته‌ی گری‌گراث مارنات، با ترجمه‌ی حسن پاشا شریفی و محمدرضا نیکخو، از سوی انتشارات سخن منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

مطالعه بیشتر