جزوه کتاب روش های تحقیق کیفی و آمیخته دکتر بازرگان

جزوه کتاب روش های تحقیق کیفی و آمیخته دکتر بازرگان
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

جزوه کتاب روش های تحقیق کیفی و آمیخته دکتر بازرگان

دانشجویان و کاربران گرامی ،در این بخش جزوه خلاصه کامل کتاب روش های تحقیق کیفی و آمیخته دکتر عباس بازرگان با فرمت pdf در ۳۴ صفحه با کیفیت عالی بهمراه نمونه سوالات روش شناسی پژوهش های کیفی و آمیخته در مدیریت با کد درس ۱۲۱۸۶۷۴ منبع درس روش تحقیق کیفی و آمیخته مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آماده دانلود شده است.در صورت تمایل می توانید این محصول ارزشمند را از فروشگاه خریداری و دانلود نمائید.

نگاهی مختصر به کتاب:

قبل از دو دهه­ ی اخیر روش پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی بر پایه­ ی روش های تحقیق علوم طبیعی استوار بود و برخی از پژوهشگران بر این باور بودند که نتایج بدست آمده از این روش را بدون اینکه به زمان و مکان وابسته باشند می­ توان تعمیم داد و با حفظ ارزش­ های خود کاملآ بی­ طرفانه عمل کرد، که این بینش بر اساس اصالت ­گرایی بود ولی بتدریج پژوهش­ های کیفی که بر پایه ی دیدگاه معرفت شناسی تفسیری، وارد عمل شد نه تنها درعلوم انسانی و اجتماعی موفق شد بلکه مورد توجه سایر رشته­ها نظیر طراحی صنعتی و ارتباطات و … گردید.

جزوه کتاب روش های تحقیق کیفی و آمیخته دکتر بازرگان

نوع دیگر پژوهش روشهای آمیخته است که از ترکیب و آمیختن روش ­های تحقیق کمی و کیفی حاصل شده است. این کتاب مشتمل بر یازده فصل است و فصل­ بندی مطالب این کتاب در ارتباط با پژوهش های کیفی و آمیخته به صورت زیر انجام شده است:

فصل اول آن نگاهی به معانی معرفت­ شناسی تحقیق در علوم رفتاری که در آن به دیدگاه های زیر بنایی و تأثیر آن­ها بر روش تحقیق و انتخاب رویکردهای کمی و کیفی در تحقیق علوم رفتاری با تأکید بر علوم تربیتی و نظام­های آموزشی اشاره می­کند.

در فصل دوم به طراحی تحقیق به روش کیفی اشاره می کند از تعریف آن و دلایل انتخاب و مراحل و چهارچوب گزارش یک تحقیق کیفی می پردازد.

فصل سوم آن به طرح های تحقیق کیفی از جمله چگونگی گردآوری و تحلیل داده ها اشاره میکند.

موضوع فصل چهارم طرح تحقیق زیست نگاری است به بررسی هدف تحقیق و موارد استفاده و چگونگی اجرای تحقیق زیست نگاری می کند.

فصل پنجم به طرح تحقیق گروه های کانونی می پردازد.

فصل ششم به مطالعه موردی یا همان مورد پژوهی اشاره می­ کند. در این فصل به اهداف، ضرورت و مراحل انجام مطالعه موردی برای آموزش های کاربردی و درک عمقی یک مورد و ملاک های ارزیابی کیفیت گزارش پرداخته شده است…..

مطالعه بیشتر