اقدام پژوهی علاقمند کردن دانش آموزان به نماز

اقدام پژوهی علاقمند کردن دانش آموزان به نماز
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

اقدام پژوهی علاقمند کردن دانش آموزان به نماز

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل اقدام پژوهی علاقمند کردن دانش آموزان به نماز در قالب ورد و در ۲۸ صفحه قابل ویرایش با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.Related image

شرح مختصر اقدام پژوهی علاقمند کردن دانش آموزان به نماز

مبتدی ترین انسان ها تا برجسته ترین اولیای خدا نماز را زیباترین و محبوب ترین ارتباط با خدا می دانند. انسان دارای گرایش های عالی در وجود خویش است که شاخصه و ممیز انسان محسوب می شود و آنرا فطرت گویند. گرایش انسان به پرستش یکی از ابعاد چهارگانه ی فطرت او می باشد و  بدین معناست که انسان در عمق نماز وسیله تشکر از خداوند بر نعمت های اوست. ((فصل لربک  وانحر)) پیامبر اسلام فرمود: ((موضوع الصلاه من الدین کموضع الراس من الجسد)) نماز به منزله سرنسبت به تن می باشد. پیامبرفرمود: (( اول مایحاسب به العبد الصلاه)) نخستین چیزی که به حساب انسان می رسند نماز است. حضرت علی (ع) می فرماید: (علموا صبیانکم الصلوه) نماز را به کودکتان بیاموز ید نماز ارتباطی مستحکم و دائمی برای ارتباط انسان با خداوند است وجود خود تمایل به خشوع نسبت به حقیقتی مقدس و والا دارد.

در این دوره مدرسه نقش مهمی برعهده دارد اگرچه در سال های اولیه این دوره اقامه نماز بر دختران (پایه اول و دوم ) و تا پایان برای پسران واجب نیست ولی از طریق حضور در نمازخانه و اقامه نماز می توان نوعی آمادگی بر عمل را در آنها به وجود آورد و خانواده نیز می تواند با تاکید بر نماز اول وقت و بیدار شدن برای نماز صبح الگو بودن اعضای خانواده به این امر جامه عمل بپوشاند. برای دریافت فایل لطفا به راهنمایی پایین توجه نمایید.

مطالعه بیشتر