پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل پنجم)

پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل پنجم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل پنجم)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل پنجم) ترجمه دکتر علی جهانخانی ، دکتر علی پارسائیان با عنوان نقطه سربه‌سر و تجزیه و تحلیل اهرمها در حجم ۱۹ اسلاید آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل پنجم) :

هر شرکتی در گزارش سالانه خود می کوشد تغییراتی که در میزان فروش وسود هر سهم رخ داده است ونیزعلت تناسب نداشتن تغییر سود هر سهم با میزان فروش را مورد بحث  قرار دهد. مدیران مالی برای مطالعه وبررسی رابطه بین فروش و سودخالص شرکت وتاثیری که تغییرفروش در سودخالص دارد از دو روش (نقطه سربه سر) و (تجزیه و تحلیل اهرمها) استفاده می کنند. با  استفاده از نقطه سربه‌سر، رابطه بین فروش، بهاء  کالاى فروش‌رفته و سود شرکت (به‌صورت فرمول جبرى و رسم منحنی) و نیز تأثیراتى که این عوامل در یکدیگر دارند بهتر درک مى‌شود.

هدف از محاسبهٔ اهرم‌ها نیز اندازه‌گیرى درصد تغییر سود خالص به ازاء ۱ درصد تغییر در فروش است. ارتباط بین عوامل یادشده را مى‌توان به‌صورت جبرى یا نمودارى نشان داد. براى محاسبه ریسک و پیش‌بینى کردن سود از اهرم استفاده مى‌کنند.

هزینه‌هاى ثابت و متغیر (fixed and variable costs)

برخى اقلام هزینه، مانند اجاره، آب و برق، حقوق مدیران و هزینه نگهدارى و دارائى‌ها، در دوره حسابداری، ثابت هستند. سایر هزینه‌ها مانند بهاء تمام‌ شده کالاى خریدارى‌شده و دستمزد کارکنان متناسب با سطح تولید تغییر مى‌کنند.

برخى دیگر از اقلام هزینه نیمه‌متغیر هستند؛ زیرا از دو جزء تشکیل شده‌اند:

یک جزء متغیر و یک جزء ثابت؛ براى مثال مى‌توان حقوق اضافه‌کارى کارکنان و هزینه‌هاى مربوط به تعمیرات و نگهدارى را نام برد.

در این مبحث ،جزء متغیر را در رقم هزینه‌هاى متغیر و جزء ثابت را در هزینه‌هاى ثابت مندرج در صورت سود و زیان گزارش مى‌کنیم.

هزینه بهره و سود سهام ممتاز را به‌عنوان هزینه‌هاى ثابت مالى (در صورت سود و زیان) منظور مى‌کنیم. اگرچه بهره باید در زمان سررسید پرداخت شود، از نظر قانونى شرکت ملزم به پرداخت سود سهام ممتاز نیست. در مورد شرکت یادشده فرض ما بر این است که براى سهام ممتاز منتشرشده، سود سهام باید پرداخت گردد.

مطالعه بیشتر