آزمون mmpi فرم بلند (کلید نمره گذاری + پرسشنامه )

آزمون mmpi فرم بلند (کلید نمره گذاری + پرسشنامه )
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان٪92 تخفیف

شرح مختصر:

آزمون mmpi فرم بلند (کلید نمره گذاری + پرسشنامه )

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل آزمون mmpi فرم بلند شامل پرسشنامه  شخصیتی چند وجهی مینه سوتا ، پرسشنامه  استانداردی برای فراخوانی دامنه ی گسترده ای از ویژگی های خود توصیفی و نمره گذاری آنهاست. از هنگام تدوین توسط استارک آر ، هته وی و جی . چارنلی مک کین لی در ۱۹۴۰ ، این آزمون یکی از پر مصرف ترین پرسشنامه های شخصیتی بالینی بوده و بیش از ۸۰۰۰ منبع تحقیقی درباره ی آن منتشر شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

ویژگی آزمون mmpi فرم بلند آزمون شخصیت چند وجهی مینه سوتا ( ام ام پی آی)۲:

تعداد گویه ها :

۵۶۶
تعداد مقیاس :

۱۴
روایی و پایایی :                     

دارد
نحوه نمره گذاری :                 
دارد
منبع:
دارد
نوع فایل :

word و قابل ویرایش

تعداد صفحات:

۴۳

شامل: کلید نمره گذاری + پرسشنامه + پاسخنامه 

پژوهش های انجام شده نشان می دهد که MMPI از سطوح متوسط کوتاه مدت و همسانی درونی برخوردار است. به عنوان مثال ، هانسلی ، هنسون و پارکر (۱۹۸۸) ، درباره ی مطالعات انجام شده در سالهای بین ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ یک مطالعه ی فرا تحلیلی انجام دادند و چنین نتیجه گرفتند که همه ی مقیاسهای MMPI کاملاً پایا هستند و دامنه ی تغییر ضرایب پایایی آنها از ۷۱% (مقیاس Ma) تا ۸۴% ( مقیاس Pt) است.

میانه ی ضرایب اعتبار برای بیماران روانپزشکی حدود ۸۰% برای افراد بهنجار حدود ۷۰% و ضرایب اعتبار دو نیمه آزمون نیز در حدود متوسط بوده و دامنه ی تغییرات از ۵۰% تا ۹۶% با میانه ای برابر ۷۰% یا کمی بیشتر است.

اعتبار گزارش شده در راهنمای MMPI-2 حاکی از ضرایب اعتبار متوسط است. اما ضرایب اعتبار باز آزمایی در مورد جمعیت محدود و در فواصل زمانی کوتاه محاسبه شده است. دامنه ی متغیر ضرایب اعتبار برای مردان در فواصل زمانی که متوسط آن ۵۸/۸ روز بود ( با میانۀ ۷ روز ) بین۶۷%برای مقیاس ۶ و تا ۹۲% برای مقیاس صفر بوده است ( بوچر و همکاران، ۱۹۸۹) در مورد زنان که مشابه نمونۀ مردان بود ضرایبی مشابه مردان به دست آمد با دامنۀ تغییر از ۵۸% ( مقیاس ۶) تا ۹۱% ( مقیاس ۰) گزارش شد.

خطاهای معیار اندازه گیری برای مقیاسهای مختلف بین ۲ تا ۳ نمرۀ خام به دست آمد. بدون تردید بررسی های آینده در مورد اعتبار   MMPI-2 در فواصل زمانی طولانی تر و در گروههای  جمعیتی مختلف ارزشیابی بیشتری را فراهم خواهد ساخت….

مطالعه بیشتر