جزوه درس طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر (مهندسی مدیریت اجرایی)

جزوه درس طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر (مهندسی مدیریت اجرایی)
نوع فایل
pdf وppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

جزوه درس طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر (مهندسی مدیریت اجرایی)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، جزوه درس طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر CAD/ CAM/CAE احسان شکوری می باشد که در قالب فایل پی دی اف و پاورپوینت بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور در یک پوشه زیپ مناسب برای دانشجویان رشته مهندسی مدیریت اجرایی با کددر س (۱۱۱۵۱۸۳) -مهندسی رباتیک ( ۱۳۱۵۱۳۱) -مهندسی مکانیک (۱۳۱۵۲۱۹) گنجانده شده است.در صورت نیاز می توانید این محصول ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت:

مدلسازی

مدلسازی هندسی به سه روش کلی قابل انجام است که عبارتند از:

۱- مدلسازی به روش قاب سیم وار Wire frame Modeling

۲- مدلسازی سطوح Surface Modeling

۳- مدلسازی حجمی Solid modeling

– براساس مواردی مانند اطلاعات موجود از قطعه، سرعت کامپیوتر، توانایی نرم افزار، وقت و کاربرد موردنظر، یکی از روشهای فوق برای مدلسازی انتخاب می گردد.

مدلسازی به روش قاب سیم وار Wire frame Modeling

– در مدلسازی هندسی به روش قاب سیم وار، جسم توسط یالهایش بیان می شود. فقط نقاط، خطوط، قوس ها و منحنی هایی که یالهای جسم را در فضا تشکیل می دهند، در database نرم افزار مورداستفاده ذخیره شده و برای کامپیوتر قابل درک و شناسایی هستند. این روش پایین ترین سطح مدلسازی کامپیوتری اجسام بوده و محدودیتهای زیادی دارد که اغلب ناشی از از نداشتن اطلاعات از هندسه جسم است.

– از مزایای این نوع مدلسازی می توان به سادگی، آسان بودن و نیاز به حجم حافظه کمتر از کامپیوتر اشاره نمود.

-برخی از محدودیتهای این نوع مدلسازی را می توان به صورت زیر برشمرد:

– این مدل حاوی کمترین اطلاعات از جسم است. بنابراین فقط برای اجسام   با شکل هندسی ساده و غیرپیچیده قابل استفاده است.

– مدل قاب سیم وار چون سطح و حجم جسم را نمی شناسد و داده های آنها   را ندارد. قادر نیست سطوح را تشخیص دهد. بنابراین از تشخیص مرز   مشترک مابین دو جسم متقاطع ناتوان است. خواص فیزیکی جسم همچون   حجم، وزن، سطح مقطعه، مرکز ثقل و ممان اینرسی را نیز نمی تواند محاسبه   کند.

– این نوع مدل به دلیل نمایش خطوط نامرئی مبهم است و سبب برداشتهای متفاوتی از مدل می شود. شکل صفحه بعد یک نمونه از این نوع اشکال مبهم می باشد…

مطالعه بیشتر