دانلود خلاصه کتاب جاری سازی استراتژی راهنمای گام به گام پیاده سازی استراتژی در عمل

دانلود خلاصه کتاب جاری سازی استراتژی راهنمای گام به گام پیاده سازی استراتژی در عمل
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

دانلود خلاصه کتاب جاری سازی استراتژی راهنمای گام به گام پیاده سازی استراتژی در عمل

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب جاری سازی استراتژی و کتاب رقص تغییر دکتر لشکر بلوکی که در قالب pdf با کیفیت بسیار عالی در حجم ۷۱ صفحه تهیه و تدوین گردیده است در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن خلاصه کتاب جاری سازی استراتژی  راهنمای گام به گام پیاده سازی استراتژی در عمل دکتر لشکر بلوکی:

موفقیت استراتژیک در صورتی محقق می شود که استراتژی های درست ، به درستی در سازمان جاری شوند. معمولا در سازمان ها ، مشکل واقعی استراتژی بد نیست ، بلکه جاری سازی بد است .

سه دیدگاه اصلی در مورد پیاده کردن استراتژی ها وجود دارد :

۱-رویکرد اجرایی کردن استراتژی :

برخی معتقدند برای جاری سازی استراتژیها باید ، استراتژی به برنامه های اجرایی ، پروژه ها و معیارهای کلیدی ترجمه شود. در واقع این گروه معتقدند بین لایه استراتژیک و لایه عملیاتی سازمانها شکاف وجود دارد. پیشنهاد مشخص این گروه این است که برای موفقیت در پیاده سازی استراتژی باید ، لایه استراتژیک با لایه اجرایی سازمان پیوند بخورد.

۲- رویکرد اجرا پذیر کردن استراتژی :

برخی دیگر بر این باورند که برای آنکه استراتژی اجرا شود ، باید سازمان و محیط قابلیت پذیرش اجرای استراتژی را داشته باشد. فرهنگ ، ساختار و سیستمها ، ذاتا رفتار ساز هستند و استراتژی آمده است که در رفتار و عملکرد افراد سازمان تغییر ایجاد کند. پیشنهاد مشخص این گروه این است که جاری سازی استراتژی به معنای استراتژیزه کردن سازمان است یعنی هماهنگ کردن ساختار ، سیستم ، فرهنگ و ذینفعان با استراتژی سازمان.

۳-رویکرد اجرای استراتژی (مدیریت تغییر) :

گروه سوم بر این باورند که جاری سازی استراتژی به معنای یک تغییر و دگرگونی کامل است . این گروه استراتژی را به مثابه یک انقلاب می دانند که نیازمند یک حرکت اساسی و تحول بنیادین است . پیشنهاد مشخص این گروه این است که جاری سازی استراتژی باید از زاویه مدیریت تغییرات اساسی نگریسته شود. پس از بررسی هر سه رویکرد ، مدلی هوشمندانه و ترکیبی از سه رویکرد تحت عنوان مدل متا ، معرفی میشود.

برای تبدیل یک تصمیم استراتژیک به برنامه های عملیاتی چه ابزار هایی می توان استفاده کرد؟
۱- نمودار چگونه-چگونه
۲- ماتریس چیستی-چگونگی (خانه کیفیت)
۳- تحلیل شکاف
۴- پس نگری از آینده به امروز
۵- رهنگاشت (نقشه راه)
۶- ساختار شکست کار
۷- کارت امتیازی متوازن
۸- مدیریت به وسیله اهداف
۹- هوشین کانری

مطالعه بیشتر