جزوه کامل کتاب اندیشه اسلامی ۱ بهمراه سوالات

جزوه کامل کتاب اندیشه اسلامی ۱ بهمراه سوالات
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

جزوه کامل کتاب اندیشه اسلامی ۱ بهمراه سوالات

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه کامل کتاب اندیشه اسلامی ۱ بهمراه سوالات به شرح ذیل آماده دانلود شده است:

  • خلاصه کتاب اندیشه اسلامی ۱ (حاوی مهم ترین نکات کتاب) با فرمت PDF در حجم ۱۵۰
  • خلاصه ای دیگر از کتاب اندیشه اسلامی ۱ با فرمت PDF در حجم ۱۳۱ صفحه
  • نمونه سوالات تستی کتاب در قالب فایل ورد در ۲۹ صفحه
  • بانک نمونه سوالات درس اندیشه اسلامی ۱ دانشگاه پیام نور با پاسخنامه با کد درس ۱۲۳۳۰۲۵-۱۲۲۰۵۸۴-۱۲۳۳۰۳۰ از سال ۸۷ الی ۹۷

در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

کتاب «اندیشه اسلامی ۱» نوشته‌ی مشترک آیت‌الله «جعفر سبحانی» و دکتر «محمد محمدرضایی» است. این کتاب در سه بخش با عنوان‌های انسان و ایمان (فصل‌های انسان و ایمان)، مبدأ (فصل‌های اثبات وجود خدا، صفات خدا، مسئله شر، توحید و عبادت) ، معاد (فصل‌های کلیات، مرگ، بعد از مرگ، بهشت و جهنم» تدوین شده است. در بخشی از مقدمه‌ی کتاب آمده است: «در زندگی انسان، تعقل و خردورزی و سپس انتخاب اعتقاد درست، بسیار اهمیت دارد، زیرا که انتخاب هر اعتقاد و تفکری، قطعا در سرنوشت و اعمال انسان اثر می‌گذارد و می‌توان گفت که رفتار آدمی، جلوه‌ی بیرونی همان باورهاست. اصولا تفاوت اساسی بین افراد صالح و نیکوکار و عادل و… و افراد ظالم و تبهکار، به اعتقاد و تفکر آنها برمی‌گردد.

از این رو است که قرآن، انسان را بسیار به اندیشه‌ورزی و انتخاب راه و اعتقاد صحیح و بهترین اعتقاد و التزام به آن دعوت می‌کند؛ به گونه‌ای که بدترین جنبندگان نزد خدا کسانی هستند که کر و لال‌اند و اصلا تعقل نمی‌کنند. بنابراین قبل از هر چیز انسان باید درباره‌ی اموری که در زندگی‌اش سرنوشت‌ساز است به تفکر بپردازد.»

جزوه کتاب اندیشه اسلامی ۱ شامل ۶ بخش با عناوین زیر میباشد:

بخش یکم:انسان و ایمان

فصل اول:چیستی انسان

فصل دوم:ایمان

بخش دوم:وجود خدا

فصل اول:برهان فطرت بر وجود خدا

فصل دوم:برهان علی

فصل سوم:برهان نظم

بخش سوم:صفات خدا

فصل اول:امکان شناخت صفات خداوند

فصل دوم:راههای شناخت صفات خداوند

فصل سوم:انواع صفات خداوند

بخش چهارم:مساله شر

بخش پنجم:توحید و شرک

بخش ششم:معاد و جاودانگی انسان

مطالعه بیشتر