دانلود پاورپوینت فنون مصاحبه تشخیصی-۹۶ اسلاید

دانلود پاورپوینت فنون مصاحبه تشخیصی-۹۶ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

دانلود پاورپوینت فنون مصاحبه تشخیصی-۹۶ اسلاید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و کامل فنون مصاحبه تشخیصی در حجم ۹۶ اسلاید قابل ویرایش آماده گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

مصاحبه  بینش گرا

این مصاحبه بر این نظریه مبتنی است که تعارضات عمیق مربوط به دوران کودکی در نهایت به عوامل مزمن و آسیب زا در بزرگسالی تبدیل می شوند.این عوامل موجب رنج و تحریف ادراکات بیمار میشود.درمصاحبه بینش گرا سعی می شود پرده ازتعارضات ناخودآگاه برداشته شده و آنها به آگاهی درآیند.تداعی آزاد،مواجهه بیمار با رفتارها و شیوه فکری اش،مشخص کردن دفاعها،تحلیل انتقال ومقاومت روشهای این نوع مصاحبه است. هدف هم تشخیص و هم درمان است .

مصاحبه علامت گرا

این مصاحبه بر این نظریه استواراست که اختلالهای روانی به صورت مجموعه ای ازعلایم،نشانه ها و رفتارها ظاهر شده ودوره ای مشخص و قابل پیش بینی داشته وواکنش مشخصی به درمانها داده و یک رخداد خانوادگی می باشد.

هدف مصاحبه طبقه بندی شکایات و رفتارهای غیر انطباقی براساس طبقات تشخیصی معین است،واز علل بیماری سخنی زده نمی شود. روش مصاحبه علامت گرا مشاهده رفتارهای بیمار و برانگیختن وی برای توصیف دقیق مشکلات می باشد.در این مصاحبه از سیستم تشخیص چند محوری استفاده می شود. مصاحبه بینش گرا با رویکرد تفسیری علایم و رفتارهای بیمار را توضیح می دهد. مصاحبه علامت گرا با رویکرد توصیفی علایم و نشانه ها را به ملاکهای تشخیصی تبدیل می کند.

مصاحبه علامت گرا دارای چهار جز است:

(۱) رابطه

(۲) تکنیک

(۳) وضعیت روانی

(۴) تشخیص

راهبردهای ایجاد رابطه

(الف) خود و بیمار را در شرایط راحت قرار دهید

(۱) به بیمار نشان دهید که متوجه نگرانیها و ناراحتیش هستید

(۲) برای شروع از محاوره ساده شروع کنید.مشخص کنید که بیمار دوست دارد با نام خانوادگی ویا با نام کوچک صدایش کنید.

(۳) برای دریافت اینکه چه کاری باید انجام دهید،نشانه های مربوط به قلمرو (لوکوموتور)،رفتاری(روانی-حرکتی)،هیجانی (حالتهای عاطفی چهره و…) و کلامی (صدا و حالت بیان) را تشخیص دهید و در قبال هر کدام واکنش مناسب را ابراز دارید.به نشانه های قلمرو (دوری یا نزدیکی بیمار از شما به همان نحو پاسخ دهید،با تکان دادن سر ،بالا بردن ابرو به واکنشهای بیمار پاسخ دهید. با تغییر صدا به واکنشهای کلامی اش واکنش نشان دهید و با استعاره های خود شخص با او ارتباط برقرار کنید.

(۴) توجه به رنج بیمار بهترین روش برای ایجاد راحتی در اوست.

مطالعه بیشتر