کتاب ارزشیابی شخصیت مرتضی ترخان بصورت خلاصه

کتاب ارزشیابی شخصیت مرتضی ترخان بصورت خلاصه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

کتاب ارزشیابی شخصیت مرتضی ترخان بصورت خلاصه

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب ارزشیابی شخصیت دکتر مرتضی ترخان در ۱۶ صفحه شامل پنج فصل منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود خلاصه کتاب ارزشیابی شخصیت دکتر مرتضی ترخان منبع دانشگاه پیام نور با فرمت pdf در حجم ۱۶ صفحه

بهمراه سوالات امتحانی درس ارزشیابی شخصیت با پاسخنامه از سال ۸۹ الی ۹۶

این کتاب در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رابطه با عنوان درس ارزشیابی شخصیت بر اساس کتاب ترخان با کدهای ۱۲۱۷۰۳۷ – ۱۲۱۷۰۳۹ ارائه شده است .همچنین می توان به عنوان راهنمای این درس در دانشگاه های دیگر مقطع کارشناسی نیز استفاده گردد.

خلاصه کتاب ارزشیابی شخصیت تالیف دکتر مرتضی ترخان یکی از منابع درسی دانشجویان رشته روان‌شناسی دانشگاه پیام‌نور است که با معرفی عمده‌ترین آزمون‌های شخصیتی برای سه واحد دوره کارشناسی تهیه و تدوین شده است.

فصول خلاصه کتاب ارزشیابی شخصیت دکتر مرتضی ترخان شامل :

فصل دوم: آزمون‌های عینی شخصیت

فصل چهارم :پرسش‌نامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا (MMPI)

فصل هفتم: آزمون ترسیم خانواده

فصل دهم: پرسش‌نامه شانزده عاملی کتل

فصل یازدهم: پرسش‌نامه شخصیتی پنج عاملی (NEO)

روشهای ارزشیابی شخصیت

تحت عنوان ارزشیابی شخصیت معمولا از فنونی نام برده می­شود که با آنها جنبه های عاطفی و غیر شناختی شخصیت،ساخت،پویایی و احتمالا َ تاریخچه رشد آنها در شخص مورد مطالعه قرار می­گیرد. در اینجا به تعداد بسیار کمی از این فنون اشاره خواهیم کرد

روشهای روان سنجی یعنی به کار بردن ابزار هایی که اعتبار حساسیت و روایی دارند و نتایجی فراهم می­آورند که با روشهای آماری قابل بررسی است.نتایج این ابزارها به صورت کمی بیان می­شود آزمودنی را از نظر شخصیت مورد اندازه گیری قرار می­دهد و نسبت به گروه مرجع،طبقه بندی می­کنند.بنابراین، روشهای روان سنجی، شخصیت را به کمک تعدادی صفات تبیین می­کنند.

مطالعه بیشتر